video thumb

بایننس چین ، وایت پیپر بلاک‌ چین مبتنی بر قرارداد هوشمند را منتشر می‌کند!

لیست عناوین این مطلب

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که بایننس چین (Binance Chain) در حال راه اندازی یک زنجیره مبتنی بر قرارداد هوشمند دوم است که از ماشین مجازی اتریوم استفاده می کند تا به توسعه دهندگان خود اجازه دهد برنامه های غیرمتمرکز بسازند.

توسعه دهندگان بایننس چین  مشخصات لازم را برای یک بلاک چین جدید ارائه می دهند که عملکرد پیچیده قرارداد هوشمند را در اکوسیستم بایننس کوین (BNB) امکان پذیر می کند. مشخصات این بلاک چین در وایت پیپر منتشر شده آن موجود می باشد.

زنجیره هوشمند جدید بایننس مستقل خواهد بود، اما کاملاً با زنجیره اصلی بایننس چین یکپارچه شده است. این تیم توضیح می دهد که برای حفظ کارایی اصلی نسخه اصلی، که میزبان صرافی غیرمتمرکز بایننس است، مجبور بود زنجیره ای جدید ایجاد کند.

در این وایت پیپر ذکر شده است که “اجرای یک قرارداد هوشمند ممکن است عملکرد این صرافی را کند کرده و عوامل غیر تعیین کننده ای را برای معاملات اضافه کند.” برای جلوگیری از این مسئله، این تیم در عوض در حال راه اندازی یک قرارداد هوشمند بلاک چین سازگار با اتریوم مستقل است.

اگرچه جدا از هم هستند، آنها از طریق یک پل به BNB متصل می شوند که به عنوان این توکن بومی در پلت فرم جدید قرارداد هوشمند عمل می کند.

بنابراین Smart Chain به پروژه ها در اکوسیستم بایننس اجازه می دهد تا برنامه های غیرمتمرکز پیچیده ای را بر اساس ماشین مجازی اتریوم بسازند. این تیم عنوان کرد که این ویژگی اغلب مورد درخواست پروژه ها در اکوسیستم خود می باشد.

اجماعی مانند اثبات سهام

الگوریتم اجماع جدید زنجیره Proof of Staked Authority نامیده می شود. در سطح عملی، بسیار شبیه به اثبات سهام توزیع شده EOS است و همراه با بسیاری از سیستم های معتبر مبتنی بر اعتبارسنجی است.

مانندEOS ، مجموعه ای از ۲۱ اعتبارسنج فعال وجود دارد که به تولید بلاک می پردازند. این افراد، توسط سهام داران BNB رای خواهند گرفت که توکن های خود را برای ابراز ترجیح خود مسدود می کنند- دقیقاً مانند EOS.

این الگوریتم اجماع همچنین دارای کاهش سهام و یک مکانیسم محافظتی در برابر رفتار غیرقانونی خواهد شد. این وایت پیپر خاطرنشان می کند که اگر کمتر از یک سوم اعتبارسنج ها مخرب باشند، این سیستم کاملاً ایمن باقی می ماند ، که این یک ویژگی مشترک در بین الگوریتم هایByzantine Fault Tolerant  است

شایان ذکر است که با توجه به توکن های اقتصادی BNB که برای پرداخت هزینه های بایننس استفاده می شود، احتمالاً این صرافی همیشه سهام غالب در شبکه را دارد.

زنجیره هوشمند، توکن های جدیدی را به عنوان پاداش بلوک صادر نخواهد کرد، به این معنی که تمام پاداش ها در هزینه های تراکنش های زنجیره ای خواهد بود. اعتبارسنج ها می توانند آنها را ادعا کنند، اگرچه این تیم از قبل حمایت خود را از طرح های تخفیفی اعلام کرده است، جایی که سهامداران در ازای تعهد رای خود به اعتبارسنج، بخشی از پاداش ها را دریافت می کنند.

یک جنبه جالب از این طرح پیشنهادی این است که سهم هر اعتبارسنج از مبلغ تراکنش بستگی به میزان وثیقه سهام آنها ندارد. این بدان معناست که کاربران به دلیل تعهد به اعتبارسنج های معروف مجازات می شوند، زیرا آنها نیاز دارند که پاداش ها را با شرکت کنندگان بیشتری به اشتراک بگذارند.

این تیم استدلال می کند که این امر در واقع مانع از تمرکز سهام شده و از بروز مشکل برنده شدن عده ای خاص که در برخی از شبکه های دیگر دیده می شود، جلوگیری می کند.این ممکن است یک راه حل پیشگیرانه برای انتقاد رایج از اثبات-سهام ، که به عنوان سیستمی دیده می شود که در آن ثروتمندان ثروتمندتر می شوند، باشد.