video thumb

چارلز هاسکینسون: “اتریوم با سرعت ویتالیک بوترین پیش می‌رود”

چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، یکی از بنیان گذاران اتریوم

اولین پروژه ویتالیک بوترین

هاسکینسون معتقد است که یکی از اصلی ترین دلایلی که توسعه اتریوم در آن تلاش کرده است این است که بیش از حد به شخص ویتالیک بوتین وابسته است:

بنابراین، اساساً اتریوم با سرعت ویتالیک حرکت می کند. آنها مجبورند هرکاری را که ویتالیک صلاح می داند و از نظر او خوب است انجام دهند. اما وقتی در مورد تحقیق صحبت می کنید، وقتی در مورد ارائه محصول به بازار صحبت می کنید صحبت می کنید، اینها مواردی هستند که نیاز به تجربه دارند. به گفته هاسکینسون، این نشان می دهد که اتریوم اولین پروژه بزرگ ویتالیک است. وی گفت:

او قبلاً هیچ کدام از این موارد را انجام نداده است. این اولین شرکت او و اولین پروژه اوست. او هرگز محقق نبوده، او هرگز مدیرعامل نبوده است. “

انتظارات مدیریت

یکی دیگر از انتقادات اساسی که بنیانگذار کاردانو به اتریوم دارد این واقعیت است که نقشه های راه اندازی پروژه آنها بیش از حد خوش بینانه است، که این امر منجر به انتظارات غیرواقعی می شود:

من فکر می کنم که بازاریابی اتریوم، فرهنگ اتریوم در زمینه انتظارات مدیریت و چیزهایی که ۵ ، ۱۰ یا ۲۰ سال طول می کشد، خوب نبوده است، خواه آنها در حال غیر متمرکز کردن وب، ایجاد اقتصاد یک توکن جدید باشند، مقیاس پذیری این کارها بسیار دشوار است و هرکدام از آنها نیاز به کار بسیار سختی دارند، هم از طرف علمی و هم در بخش مهندسی. و فقط این باور خام وجود است که در جامعه اتریوم وجود دارد که به نوعی می تواند راه خود را پیش ببرد و این در حالی است که طی چند ماه یا سال انجام می شود.

هاسکینسون اظهار داشت که ممکن است در راه بازاریابی پروژه برخی از نابسامانی ها نیز دخیل باشند. وی در این باره اظهار داشت:

چرا در مورد ProgPow چنین جنگ بزرگی رخ داد؟ چرا آنها حتی در صورت جابجایی به اثبات سهام، حتی سعی داشتند الگوریتم اثبات کار را تغییر دهند؟ چرا به خود زحمت می دهید؟ چون می خواهید از شر اثبات کار خلاص شوید، درست است؟

در عین حال، هاسکینسون تأکید کرد که احترام زیادی برای شخص بوترین قائل است. وی عنوان کرد:

من فکر می کنم شما درست گمات می کنید که ویتالیک آدم خوبی است. من هرگز یک بار اخلاق او را زیر سوال نبردم. من هرگز یک بار صداقت یا اعتقاد او به محصول یا اکوسیستم را زیر سوال نبرده ام.

با وجود همه انتقادها، هاسکینسون هنوز اتریوم را به عنوان رقیب اصلی می بیند. وی در این باره عنوان کرد:

من فکر می کنم آنها در حال دور شدن هستند و من هنوز هم فکر می کنم که آنها به یک رقیب مهم و قدرتمند تبدیل می شوند.