video thumb

راه‌اندازی نخستین صرافی همتا به همتای بیت کوین در کوبا!

بر اساس گزارش های منتشر شدهف کارآفرین ایتالیایی-کوبایی اولین صرافی غیرمتمرکز بیت کوین را در کوبا راه اندازی کرد، اما مقررات جهانی و ارتباطات اینترنتی کند می تواند این مسئله را با مشکل روبرو کند.

در حالی که اکثر مشاغل رمزنگاری به دلیل عدم قطعیت های نظارتی و تحریم های شدید آمریکایی، از کوبا فاصله می گیرند، ماریو مازولا (Mario Mazzola)، کارآفرین ایتالیایی – کوبایی اولین صرافی همتا به همتا را در کوبا توسعه داده و مستقر می کند. خبرگزاری Decrypt در این باره گزارش داد که مازولا صرای بیت کوین “ultra-lightweight” را در اوایل ماه جاری راه اندازی کرد.

برعهده گرفتن رهبری

یک گزارش منتشر شده رویترز در سپتامبر ۲۰۱۹، به نقل از جیسون سانچز (Jason Sanchez)، صاحب ۳۵ ساله فروشگاه موبایل کوبا، اظهار داشت که ارزهای مجازی “درهای جدیدی را به روی شهروندان عادی” می گشاید.

در حالی که علاقه به استفاده از ارزهای مجازی و فرصتی برای دور زدن تحریم های ایالات متحده وجود دارد، کوبایی ها برای استفاده از ارزهای دیجیتال با مشکل روبرو می شوند، زیرا اکثر صرافی ها، دسترسی کوبایی ها رابه خدمات خود مسدود کرده اند.مازولا بیت کوین را برای کوبایی ها یک امر تعریف می کند، اما با وجود این که بسیاری از سرویس ها کاربران را مسدود می کنند، آنها نمی توانند از مزایای آن استفاده کنند. وی افزود: در چنین شرایطی، Qbita به عنوان ابزاری برای خرید و فروش، استفاده و ذخیره بیت کوین ها به راحتی و با اطمینان عمل می کند.

گفتنی است که وی پیش از راه اندازی صرافی Qbita در ماه جاری، در ماه نوامبر سال ۲۰۱۹ کیف پول Qbita Bitcoin را راه اندازی کرده بود. این کیف پول به طور خاص با در نظر داشتن خدمات اینترنتی کند در کوبا طراحی شده است، به همین دلیل اندازه آن تنها ۱MB است و می تواند با یک اتصال اینترنت پایه کار کند.

سایر صرافی های ارز دیجیتال در کوبا کمک چندانی نمی کنند

سایر صرافی های ارز دیجیتال و سرویس های کیف پول مانند پکسفول و لوکال بیت کوینز نیز در کوبا وجود دارند، اما مازولا گفت که هرکدام از آنها “کمی مشکل” دارند.

“پکسفول فعالانه کوبا را مسدود می کند، لوکل بیت کوینز از شما درخواست فرآیند احراز هویت مشتری (KYC) می کند و به دلیل تحریم های موجود، این شرط قانونی کمکی به مردم این جزیره نمی کند، بنابراین، این صرافی  در کشور ما در دسترس نیست.”

از زمان راه اندازی صرافی Qbita، تعداد بارگیری های ثبت شده از ۸۵۰ به ۱۱۰۰ عدد رسیده است و این رقم در یک هفته، یک افزایش ۳۰ درصدی را نشان می دهد.

در حالی که این تعداد زیاد نیست، اما مازولا خوشبین است که کوبایی ها به زودی پتانسیل بیت کوین را در تراکنش های ملی و بین المللی درک کنند.

“ما قصد داریم افراد بیشتری را مشاهده کنیم که از بیت کوین به خاطر هدف واقعی آن استفاده می کنند، یعنی آزادی جابجایی پول و در دست داشتن کنترل کامل منابع مالی خود.”