video thumb

اسکات ملکر: بیت کوین ریسک‌پذیر است، اما با بازار سهام ارتباطی ندارد

بر اساس گزارش های منتشر شده اسکات ملکر (Scott Melker)، معامله گر ارز دیجیتال

ملکر در توئیتر با نام کاربری Wolf Of All Streets در پستی برای ۸۴۰۰۰ دنبال کننده اش،  نظریه خود را در مورد چرایی ترقی بیت کوین در طول این بحران مالی عنوان کرد. ملکر از زمان ایجاد آن در سال ۲۰۰۹ به بررسی قیمت بیت کوین پرداخت و آن را با دارایی های موجود در بازارهای سنتی مانند سهام مقایسه کرد. به گفته ملکر، ارز دیجیتال فقط برای یک دوره کوتاه با بازارهای سنتی همبستگی متوسطی داشته است.

تاریخ همه چیز را می گوید

همانطور که ملکر جزئیات را توضیح داده، “شما می توانید هر دو دارایی را در مقیاس ۱- تا ۱٫۱ که به معنای همبستگی است، مقایسه کنید.
داده های حاصل از گزارش سه اهه اوسالل ۲۰۲۰ که اخیراً منتشر شده است نشان می دهد که بیت کوین و SPX (شاخص استاندارد و ضعف ۵۰۰) در فوریه سال ۲۰۲۰ با یکدیگر همبستگی ۰٫۵۹ داشتند. پس از این شیوع این بیماری همه گیر  این ارز دیجیتال به طور قابل توجهی با طلا همبستگی داشت تا با شاخص ۵۰۰ S & P. همبستگی آنها به ۰٫۷۲ رسید.

در مورد رکود ۱۲ مارس چطور؟

در حالی که این ارقام ممکن است متفاوت باشد، آنها این استدلال ملکر را باطل نمی کنند. بیت کوین در اواسط ماه مارس در پنجشنبه سیاه به پایین سقوط کرد، اما شاخص ۵۰۰ S & P تا بیش از یک هفته بعد چنین روندی را دنبال نکرد. ملکر گفت: معامله گران باید در این دوره به تفاوت بین عملکرد ارزهای دیجیتال و بازارهای سنتی توجه کنند. وی در ادامه عنوان کرد:

در آن دوره ۹ روزه، در حالی که شاخص ۵۰۰ S & P در حال سقوط بود، اما بیت کوین در حال افزایش بود. در آن زمان بیت کوین ۸۴ درصد افزایش یافت. باور اینکه بیت آنها ارتباط مستقیم وجود دارد، بدان معنی است که بیت کوین بازار را هدایت می کرد.

منبع: توئیتر

چرا سرمایه گذاران هنوز باید به بیت کوین نگاه کنند؟

با توجه به خطرات مربوط به سهام در مورد آنچه صندوق بین المللی پول پیش بینی می کند بزرگترین سقوط از زمان رکود بزرگ باشد، اگر بیت کوین با سهام ارتباطی نداشته باشد، می تواند اثبات کند که روشی مناسب برای متنوع سازی یک سبد سرمایه گذاری است. ممکن است بیت کوین پناهگاه امنی نباشد که از آن خواسته شده بود، اما مشخصات ریسک متفاوتی را ارائه می دهد.

“با این تعریف، بیت کوین ارتباطی با این بازارها ندارد.” ملکر نوشت:

این همان دلیلی است که همه سرمایه گذاران باید مقداری بیت کوین در اختیار داشته باشند – این دارایی دیجیتال به جای ریسک سیستماتیک مانند سایر دارایی ها، ریسک ویژه ایجاد می کند. حتی اگر این یک دارایی RISKIER باشد، داشتن آن در یک سبد سهام به دلیل این عدم همبستگی، خطر کلی دارایی های موجود در سبد سهام را کاهش می دهد.