video thumb

عدم نگرانی راجر ور در مورد شیوع ویروس کرونا!

لیست عناوین این مطلب

بر اساس گزارش های منتشر شده، راجر ور (Roger Ver)، مدافع برجسته بیت کوین

وی در توئیتر خود با انتشار تصویری از آمارهایی که در زمینه مرگ و میرهای جهانی ناشی از ویروس کرونا و سایر بیماری ها نظیر آنفولانزای فصلی، مالاریا و حوادث ترافیکی بین ۱ ژانویه و ۲۵ مارس ۲۰۲۰ رخ داده بود، آنها را با یکدیگر مورد مقایسه قرار داد.

این عکس با اظهارات ور همراه بود که عنوان کرده بود: “اگر نگران ویروس رونا هستید، باید خود را قرنطینه کنید. بقیه ما را تنها بگذارید. “

وی منبع این آمار را فاش نکرده است، اما به نظر می رسد که مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی (۳۱۳،۹۰۳)، مالاریا (۲۲۸،۰۹۵) و خودکشی (۲۴۹،۹۰۴) کسانی که از ویروس کرونا مرده اند (۲۱۲۹۷) بوده است. تعداد مرگ و میر ناشی از آنفولانزای فصلی (۱۱۳٫۰۳۴) بوده است که ۵ برابر بیشتر از ویروس کرونا بوده است.

کشنده ترین بیماری در آمار ارائه شده توسط راجر ور ویروس یا ایدز بوده که بیشترین میزان تلفات را با حدود ۳۹۰،۹۰۸ نفر داشته است. در تاریخ ۳۰ مارس، تعداد تلفات جهانی ناشی از ویروس کووید ۱۹ به طور رسمی نزدیک به ۳۴،۰۰۰ مورد ثبت شده است.

در حالی که برخی از کشورها همچنان به روند صعودی خود ادامه می دهند ، تقریباً یک سوم جمعیت جهان از چهارشنبه هفته گذشته تحت فشارهای دولتی قرار گرفتند، زیرا دولت ها در تلاش برای سرکوب انتقال ویروس و کاهش بار سیستم های بهداشت عمومی هستند. بحث در مورد اثربخشی و اجرای این اقدامات مداخله گرانه در جوامع علمی و سیاسی همچنان ادامه دارد.

ور که به عنوان یک فرد آزادی بخش شناخته شده است، اعتراض خود را نسبت به اقدامات منزوی سازی که برخی ادعا می کنند آزادی های مدنی را محدود نمی کند، نشان داد و آن را به ضرر اقتصاد دانست.

توصیه های رسمی سازمان بهداشت جهانی در مورد مهار بیماری همه گیر ویروس کرونا شامل آزمایش گسترده، قرنطینه موارد تایید شده، ردیابی تماس و اقدامات اجتماعی از راه دور است. کشورهایی مانند کره جنوبی با اجرای آزمایشات دسته جمعی، ردیابی تماس و قرنطینه متمرکز در اوایل شیوع، توانسته اند از تعطیلی اقتصاد خود جلوگیری کنند.

ذکر یک نکته در مورد داده ها

صحت آمار ارائه شده، موضوعی بحث انگیز است، به طوری که تحلیلگران بارها بر ناقص بودن آنها به دلیل آزمایش ناکافی و عدم پذیرش موارد ابتدایی خفیف در مراکز بهداشت عمومی تأکید می کنند.

گزارش های متعدد در سراسر جهان ادعا می کند که بسیاری از قربانیان احتمالاً در زمان مرگ تشخیص داده نشده اند یا اینکه دولت ها به دلایل سیاسی تعداد مرگ و میر ناشی ازاین ویروس را کمتر از میزان واقعی اعلام می کنند. تناقض بین رویکردهای کشورهای مختلف در تعیین علت مستقیم در گواهی های مرگ، این تصویر را مبهم تر می کند.

ور که به دلیل موضع خود با واکنش جدی رسانه های اجتماعی روبرو شده است یک طرفدار برای خود فضای ارزهای دیجیتال پیدا کرده است. در تاریخ ۲۶ مارس، جان مک آفی نیز از مقایسه آمار تلفات استفاده کرد تا ظاهراً از ادعای خود مبنی بر کنترل مردم و اینکه آنها باید از خواب غفلت بیدار شوند، حمایت کند.

لازم به ذکر است که سایر رهبران جامعه ارزهای دیجیتال انرژی خود را بر ابتکارات خیریه برای مقابله با این بیماری همه گیر اختصاص داده اند، از جمله خیریه بایننس، آزمایشگاه های ریپل و ائتلاف # cryptoCOVID19.