video thumb

ضرر ۳٫۲ میلیون دلاری بلژیک به واسطه کلاهبرداری‌های رمزنگاری در سال ۲۰۱۹!

بازرس اقتصادی بلژیک از زیان ۳٫۲ میلیون دلاری ناشی از کلاهبرداری ارز دیجیتال

براساس گزارش روزنامه بلژیکی De Tijd ، بازرس اقتصادی بلژیک از ۲٫۹۴ میلیون یورو (۳٫۲ میلیون دلار) خسارت ناشی از کلاهبرداری رمزنگاری در سال ۲۰۱۹ خبر داد.

ارقام در حال رشد هستند، اما ظاهراً آمار واقعی گزارش نشده است

آمارهای اخیر نشان می دهد که تعداد موارد کلاهبرداری در بلژیک در سال های اخیر رو به افزایش است. در سال ۲۰۱۸، خدمات عمومی فدرال بلژیک، معروف به FPS Economy ، ۲٫۵ میلیون دلار خسارت را برای کلاهبرداری های رمزنگاری در این کشور گزارش داد.

علاوه بر این، ظاهراً این تعداد فزاینده “فقط نوک کوه یخ” هستند زیرا اکثر موارد کلاهبرداری گزارش نشده است.

ناتالی مویل (Nathalie Muylle)، وزیر اقتصاد و امور مصرف کننده بلژیک در این باره عنوان کرد که ظاهراً خسارات واقعی بیش از ۳٫۲ میلیون دلار بوده است.

مویل خاطرنشان کرد: ” مبلغ همیشه توسط خبرنگاران گزارش نمی شود.”

همانطور که قبلاً گزارش شده بود، مقامات بلژیکی تخمین می زنند که سرمایه گذاران محلی هر ساله بیش از ۱۵۰ میلیون دلار به واسطه کلاهبرداری از دست می دهند.

بلژیک اقدامات مقدماتی متعددی را برای مقابله با کلاهبرداری های رمزنگاری انجام داده است

به گفته مویل، بلژیک تاکنون عمدتا رویکردی پیشگیرانه برای مبارزه با کلاهبرداری های رمزنگاری انجام داده و این در حالی است که اقدامات دادرسی هنوز هم در این زمینه اتخاذ نشده است. در سال ۲۰۱۹، بنا بر گزارش ها، این بازرس اقتصادی یک جستار در زمینه کلاهبرداری ها به دادستانی عمومی ارسال کرده و همچنان منتظر تصمیم گیری در این زمینه است.

مقامات بلژیک در سال های اخیر اقدامات پیشگیرانه متعددی را برای برطرف کردن این مشکل انجام داده اند. در فوریه سال ۲۰۲۰ ، سازمان خدمات مالی و بازارهای بلژیک یا FSMA ، لیست وب سایت های جعلی مربوط به رمزنگاری را در بلک لیست قرار داد. پیش از این نیز، FPS Economy وب سایت خود را برای آگاهی از خطرات مرتبط با سرمایه گذاری در ارز دیجیتل راه اندازی کرد.

در عین حال، ظاهراً صنعت ارزهای دیجیتال تا به امروز در بلژیک تا حد زیادی قانون گذاری نشده است. در فوریه سال ۲۰۲۰، ژان پاول سرویز (Jean-Paul Servais)، رئیس FSMA از مجلس سنا خواست که “چارچوبی قانونی برای خرید و فروش و استفاده از ارزهای مجازی و کلیه محصولات مالی مرتبط” را ایجاد کند. این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در صورت عدم کنترل این صنعت، فعالیت های کلاهبرداری در بازار همچنان بر روی سرمایه گذاران تأثیر خواهد گذاشت.