video thumb

بلاک چین می‌تواند زمین بازی را برای SME ها هموار کند!

شرکت فناوری مالی مستقر در بریتانیا به نام Qadre معتقد است که فناوری بلاک چین

نیک ویلیامسون (Nick Williamson)، مدیر اجرایی شرکت Qadre در مصاحبه اختصاصی با کوین تلگراف اظهار داشت که فناوری بلاک چین می تواند دسترسی به سرمایه را برای بنگاه های کوچک و متوسط یا SME باز کند.

وی اظهار داشت: “با توجه به نرخ بهره نزدیک به صفر، سرمایه به شدت در جستجوی بازده بوده است، اما همیشه یکی از بزرگ ترین بخش های اقتصاد یعنی شرکت های کوچک و متوسط نادیده گرفته شره است.”

ویلیامسون اظهار داشت: “یکی از دلایل این امر این است که سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری در یک سبد متنوع واقعا دشوار است! در حال حاضر برای یک سرمایه گذار بزرگ بسیار آسان است که بتواند به استانداردهای نظارتی که شرکت های بزرگ و دولتی حفظ می کنند، اعتماد کند. “

شرکت های کوچک و متوسط، مقصدی جدید برای سرمایه های بیکار

ویلیامسون استدلال کرد که بلاک چین می تواند برای دسترسی به شرکت های کوچک و متوسط به همان ابزارهای مالی که در حال حاضر فقط در دسترس شرکت های بزرگ است، تکیه کند.

وی ادعا کرد: “قدم اول در این راه، تأمین اطمینان به جداول سرمایه گذاری و اقدامات شرکتی، تثبیت سود سرمایه گذار با سود صاحبان مشاغل کوچک است.”

“در حالی که SMEs از لحاظ تاریخی بزرگ ترین نیروی محرکه در رشد تولید ناخالص داخلی و اشتغالزایی بوده اند، طی دهه های گذشته یک تغییر طولانی مدت به سمت شرکت های بزرگتر رخ داده است که تا حدودی به دلیل امکان دسترسی موثر شرکت های بزرگ به بازارهای سرمایه بوده است.”

ویلیامسون افزود.: “نیمی دیگر از این معادله، اطمینان به سرمایه گذاران است و به آنها امکان دسترسی به بخشی از اقتصاد که پیش از آن مسدود شده بود، داده شده است و انگیزه های گسترده تری برای حمایت از کل اقتصاد را احیا می کند.

بلاک چین و مدیریت سهام

گزارشی که اخیراً توسط Qadre منتشر شده استدلال می کند که فناوری بلاک چین نیز می تواند برای ارائه ۳٫۱۷ میلیارد دلار صرفه جویی در بهره وری مدیریت سهام در بین شرکت های فین تک مستقر در بریتانیا در هر سال مورد استفاده قرار بگیرد.

در این گزارش بنیان گذاران ۵۹ شرکت فنآوری پیشرفته در انگلستان مورد بررسی قرار گرفته و دریافتند که یک سوم آنها به دلیل مدیریت ناکارآمد سهام، سرمایه خود را دست داده اند.