video thumb

کلاه برداری به نام استخراج رایگان بیت کوین !

ورود به جهان استخراج ارزهای دیجیتال

ماینر همان دستگاه استخراج ارزهای دیجیتال است، و شما با کمک آن می توانید، کوین مورد علاقه خود را استخراج کنید. ماینرها کارشان این است، که کارمزدی را بابت پردازش تراکنش‌ های ارزهای دیجیتال دریافت و آن را به کیف پول های مخصوص هر ارز دیجیتال منتقل کنند. بنابراین هر چقدر قدرت هش بالاتری داشته باشند، خواهند توانست کوین بیشتری را استخراج نمایند. در واقع فرآیند ماینینگ شامل فعالیت همزمان ماینرها بر روی یک بلاک واحد است. چون توان محاسباتی ماینر یا همان هش‌ ریت تاثیر مهمی در گرفتن پاداش دارد، ماینرها با پیوستن به استخرهای استخراج ارزهای دیجیتال می‌توانند، توان محاسباتی خود را افزایش دهند. این استخرها که در آنها امکان همکاری ماینرها با هم وجود می آید. باعث می شوند، تک تک اعضای آن قدرتمند تر شوند. اما در حال حاضر تعداد استخرهایی که به استخراج بیت کوین

اینکه کاربران به استخرهای ارزهای دیجیتال بپیوندند، کاملا درست و عاقلانه است. و البته این امر به صرفه نیز می باشد. اما مسأله این است که همه استخرهای ارزهای دیجیتال قابل اعتماد نمی باشند. یکی از این استخرها که معروف نیز شده است و کار با آن برای بسیاری از کاربران سوالاتی را به وجود آورده است استخر btcmining.best است. این استخر یک لیست از پلتفرم های متنوعی را برای کاربران در صفحه خود قرار داده است و ضمن آن به کاربران این اطمینان را داده است، که همه آنها قابل اعتماد می باشند. همچنین به کاربران وعده می دهد، که استخراج ابری رایگان و بدون هیچ گونه هزینه ای در انتظار آنان است. بنابرایت اگر شما یکی از این پلتفرم ها را از این لیست انتخاب کنید و واردش شوید معلوم نیست واقعا چه چیزی ممکن است منتظر شما باشد.

این استخرهای استخراج ارزهای دیجیتال که حتی ممکن است از صحفحه جست و جو گرهایی مانند گوگل وارد آن شوید، به کاربران اعلام می کند که استخراج ابری برایشان رایگان می باشد، همچنین کاربران خواهند توانست بدون هیچ هزینه اضافی این درآمد را به دست بیاورند. این پیشنهاد برای کسانی که به دنبال چنین درآمدهایی هستند، وسوسه کننده می باشد، و آنها خیلی خوشحال خواهند شد، اما آیا ممکن است کسی اقدام به استخراج بیت کوین نماید و آن را به دیگران بدهد؟ البته که این امر می تواند یک کلاهبرداری و دروغی بزرگ باشد. به طور مثال استخر btcmining.best با پلتفرم GPU Mining وعده استخراج آن هم به وسیله GPU کامپیوتر را می دهد، البته که این روش سال هاست در جهان منسوخ شده است. همچنین این سایت برنامه های پرداخت را به صورت ماهیانه به کاربرانش پیشنهاد می دهد. تا کاربران بر اساس قدرت هش مورد نیازشان مبالغی را به حساب سایت واریز نمایند. پس چگونه ممکن است این امر رایگان باشد؟

هزینه برق؛ دلیل اصلی کلاهبرداری پلتفرم های استخراج رایگان

برای اینکه در دنیای ارزهای دیجیتال موفق تر از قبل باشید، باید موارد مهم و حساس را به دقت رعایت کنید و تمرکز خوبی روی آنها داشته باشید. برای استخراج بیت کوین ملزوماتی نیاز می باشد و هزینه هایی مانند هزینه برق به همراه دارد، مثلا برای استخراج بیت کوین به دستگاه مخصوص آن که همان اسیک است، نیاز می باشد، و ارزهای استخراج شده از CPU به اسیک منتقل می شود. همچنین هزینه برق دستگاه ماینری را که برای استخراج کوین تهیه شده نیز قابل تأمل می باشد. زیرا هزینه برق جنبه مهمی از کار را تشکیل می دهد، پس چگونه امکان دارد پلتفرم دیگری مانند CPU Win برای کاربران بیت کوین رایگان استخراج نماید؟ و چرا باید اینگونه پلتفرم ها قدرت استخراج خود را در اختیار دیگران بدون هیچ گونه هزینه ای قرار بدهند. حتی برخی از زبان های مختلف مانند زبان فارسی هم پشتیبانی می کنند!

در چنین پلتفرم هایی وقتی اقدام به انتخاب گزینه های استخراج می کنید، و وارد صفحه مربوط به آن می شوید، ممکن است ساعت ها و روزها صبر کنید و هیچ پولی به کیف شما وارد نشود. برخی از آنها مانند پلتفرمی به نام CPU CAP وجود دارد، که وعده استخراج ساعتی بیت کوین را می دهد.اگر درباره هزینه برق استخراج مطالعه کوچکی نمایید، متوجه می شوید اینقدر روی درآمد نهایی موثر است که برای آن پژوهشی توسط مجله Nature Sustainability انجام شده است و نتیجه آن نشان می دهد استخراج ارزهای دیجیتالی انرژی بیشتری از استخراج مواد معدنی دارد. همچنین مشخص شده میزان انرژی که بیت کوین برای استخراج یک دلار مصرف می کند ۱۷، اتریوم ۷، لایت کوین ۷ و در نهایت مونرو ۱۴ مگا ژول می باشد. این امر گواه اهمیت مصرف برق به عنوان یکی از هزینه های اصلی است.

در این پلتفرم های تقلبی با وارد کردن کیف پول و انتخاب گزینه ماینینگ از شما اجرای ترمینال را می خواهد. ممکن است به شما تعدادی بیت کوین را نمایش دهد که به دست آورده باشید، اما هرگز آنها در کیف پول شما ذخیره نشود. این امر اصلا امکان ندارد که با وارد کردن آدرس کیف پول و انتخاب گزینه ماینینگ شما دارای تعدادی بیت کوین شوید. یکی دیگر از هزینه های استخراج علاوه بر هزینه برق دشواری های نگهداری و تعمیر سخت افزار را داراست. زیرا ماینر بالاخره یک سیستم و سخت افزاری است که کار انجام می دهد و روزی خواهد رسید، که دچار خرابی و آسیب شود. ریگ نیاز به منبع تغذیه مناسب دارد چون باید دارای یک عملکرد موثر باشد. ضمن اینکه در اکثر مواقع باید فن خنک کننده به دلیل داغ شدن را نیز داشته باشد. در حین کار نیز خرابی برخی قطعات مانند فن نیز خیلی عادی است. پس دستگاه ماینر نیاز به تعمیر و تعویض، قطعات دارد و تازه اگر قطعات آن در بازار پیدا شود، چون این امر بسیار مهم است و بر روی ادامه روند استخراج تاثیر مستقیم دارد. و این یکی دیگر از دلایل دروغ بودن وعده های این سایت ها است.

عدم ارایه اطلاعات درست درباره تیم پلتفرم های استخراج رایگان

حتی این پلتفرم ها که وعده استخراج رایگان می دهند، هیچ گونه اطلاعاتی دربار تیم های هدایت کننده خود در اختیار کاربران قرار نمی دهند.در حالیکه داشتن یک گروه قوی و البته پاسخگو از کمترین الزامات آن می باشد. وب سایت btcmining.best خبری از اطلاعات کافی درباره گردانندگان آن نمی دهد. حتی ایمیلی که در اختیار کاربران قرار می دهد نادرست است. بنابراین می توان نتیجه گرفت این پلتفرم ها اسکم و کلاه بردار هستند. زیرا اگر اینگونه نبود به آسانی با فاکتور پرداخت پول به کاربران قابل شناسایی بود. البته این پلتفرم ها از روش های مختلفی برای فریب کاربران استفاده می کنند، مانند اینکه در اوایل کار به آنها مبالغی را می پردازند. و این پرداخت ها یکی از حقه های پروژه های اسکم است. بنابراین بهتر است کاربران بسیار هوشیار باشند و فریب این گونه وب سایت ها را نخورند. آنها با رفتن به چنین پلتفرم هایی علاوه بر ضربه های مادی وقت و انرژی و اعتماد خود را نیز خدشه دار می کنند. و باید بدانند اینگونه پروژه ها همگی کلاه برداری و دروغ است و در دسته پروژه های اسکم قرار می گیرند.