video thumb

چرا ما از ارزهای رمزپایه ترسیده ایم و چگونه می توان این ترس را برطرف کرد

از زمان ظهور اولین ارز رمزنگاری که همان بیت کوین باشد، در بسیاری از مردم نگرانی هایی راجع به این فناوری ایجاد شده است. برخلاف فناوری های مولدی مانند بلاک چین و رمز نگاری،  ارزهایی که از این فناوری های مولد به دست می آیند، همواره با تهدید و ممنوعیت در بخش های مختلف مواجه شده اند. بخش های مالی و دولت های سراسر جهان در مبارزه با این ارزهای رمزپایه یا دیجیتال هم پیمان شده اند و تلاش خود را در این مسیر دارند. در حقیقت، برخی از بانک ها و سایر موسسات مالی از ارائه خدمات خود به شرکت های مرتبط با رمزنگاری امتناع ورزیده اند، در حالی که برخی دولت ها از راه خود برای ایجاد قوانینی برای سهولت در برخود با ارزها دیجیتالی

فقدان دانش در حوزه ارزهای دیجیتالی یکی از عوامل ترس است

در ابتدا ، مفهوم پول دیجیتال دور از ذهن به نظر می رسید. مردم نمی فهمیدند که چگونه می توانند با پول مجازی معامله کنند. علاوه بر این ، چگونه می توانند از این پول استفاده کنند در حالی که هیچ سیستمی یا دولتی در صدور و تنظیم چنین ارزهایی دستی ندارند و امکان مداخله ای هم برای آن ها وجود ندارد. سمینارهای مختلف، آکادمی های بلاک چین و ارزهای رمز پایه و سازمان های دیگری که به دنبال کمک به مردم برای درک بهتر این مفهوم هستند، وجود دارند وفعالیت می کنند اما دولت ها مردم را نا امید می کند و بسیاری هنوز هم در تاریکی قرار دارند.

دانش در مورد ارزهای رمزپرداخت به طور گسترده در کشورهای توسعه یافته رواج دارد، اما تکامل کریپتو در کشورهای در حال توسعه، به ویژه در بعضی از مناطق آسیا و آفریقا ، که دانش کمی در مورد آنها وجود دارد، چنان رو به جلو نیست. عدم تفاهم باعث شده است تا برخی از دولت ها به امید کمک به شهروندان خود در درک این فناوری، به دنبال متخصصان امر باشند تا این که  قبل از این که کل دارایی خود را در فضای بلاک چین و ارز دیجیتالی سرمایه گذاری کنند، به آن ها آموزش های لازم را ارائه کنند.

راه حل ممکن: بهترین راه برای شروع سرمایه گذاری، آموزش در زمینه بلاک چین و ارزهای رمزپایه است. این کار در ساختن ذهنیت سرمایه گذاران و تازه کارها برای انتخاب صحیح، بسیار طولانی خواهد بود. آموزش و پرورش در نهایت عدم قطعیت ها را کاهش می دهد و دانش درنهایت جایگزین برخی از این ترس ها و افزایش پذیرش این فناوری ها خواهد شد.

مناقصه حقوقی صفر

رمز ارز توسط هیچ بانک مرکزی صادر نمی شود. در عوض ، آنها قراردادهای هوشمند غیرمتمرکز هستند. این امر باعث شده است که آنها به عنوان مناقصه های قانونی شناخته نشوند. غیر قانونی بودن ارزهای رمزپرداخت ترس و وحشت را در میان محافل مختلف ایجاد می کند، به خصوص برخی دولت ها که می ترسند در صورت عدم موفقیت این سیستم، اقتصادهای بزرگی را از بین ببرد.

برخی دیگر نگران این هستند که از آنجا که ارزهای رمزنگاری شده مناقصه قانونی نیستند، آنها فعالیت های غیرقانونی مانند پولشویی، تروریسم و کلاهبرداری های دیگر را تشویق می کنند. گزارش ها حاکی از افزایش جرایم و کلاهبرداری های مربوط به رمزنگاری در سال های گذشته بوده است و سرمایه گذاران به کسب و کارهای غیر قانونی از  عدم دانش در بین سرمایه گذاران استفاده می کنند و  طعمه خود را انتخاب می نمایند.

راه حل ممکن: مختل کردن جریان مالی به مجرمان. به طور معمول، هیچ روش کاملی برای حل دائمی این امر وجود ندارد، اما اقدامات نظارتی می تواند ارزهای رمزپردازی را در راستای مقابله با پولشویی موجود حفظ کند و شاید قانون تأمین مالی ضدتروریستی، بتواند نظارت بیشتری به خرج دهد، قطعاً معاملات غیرقانونی با روش های مختلف کنترل می شود.

ماهیت فرار ارزهای دیجیتال

رمز ارز ها بی ثبات ترین سرمایه گذاری ها در جهان هستند. قیمت ممکن است فقط طی چند دقیقه به شدت کاهش یا افزایش یابد. به همین دلیل ، بسیاری از سرمایه گذاری در این صنعت ترس دارند، همانطور که نشان داده شد وقتی قیمت بیت کوین

راه حل ممکن: بی ثباتی کریپتو به آن اندازه ای که بسیاری از افراد تصور می کنند، بد نیست. نکته قابل توجه این است که بسیاری از آنها از همین ویژگی برای به دست آوردن سودهای کلان در شناسایی زمان درست برای خرید و فروش استفاده کرده اند. بنابراین اگر به فکر سرمایه گذاری یا تجارت هر یک از ارزهای رمزپایه هستید، توصیه می شود که نه تنها میزان ریسک خود را بفهمید ، بلکه بینش عمیقی در مورد بازار رمزنگاری و سکه ای که می خواهید در آن سرمایه گذاری کنید نیز بدست آورید.

تهدیدات امنیتی

ارزهای رمزپایه بصورت آنلاین در دسترس هستند که باعث می شود آنها در مقابل هکرها آسیب پذیر باشند. ایمن نگه داشتن پول بصورت آنلاین برای بعضی افراد کار آسانی نیست، به خصوص کسانی که نمی دانند برنامه های کاربردی مانند کیف پول های رمزپایه و صرافی ها چگونه کار می کنند. علیرغم اینکه صرافی ها و افراد برای تأمین بودجه خود اقدامات بیشتری را انجام می دهند، هکرها هنوز راه هایی برای سرقت پیدا می کنند و مردم تمایلی به استفاده از این ارزهای رمزنگاری پیدا نمی کنند.

راه حل ممکن: اولا ، دارندگان رمزنگاری باید با تهیه نسخه پشتیبان از کیف پول خود و کلید خصوصی خود را تضمین کنند. (هنگامی که کلید خصوصی خود را گم کردید ، دسترسی به پول خود را از دست می دهید.) دوم، پلتفرم تبادل رمزنگاری مانند کوین بیس، پولونیکس یا کراکن را انتخاب کنید که اقدامات امنیتی استثنایی ارائه می دهند و چالش های کلیدی پیرامون امنیت را برطرف می کنند.

با گذشت سال ها، تعداد ارزهای رمزپایه به طرز چشمگیری افزایش یافته است (برخلاف زمانی که امثال اتریوم و بیت کوین تنها سکه های شناخته شده بودند). جالب اینجاست که پروژه های بیشتری هنوز در حال انجام است. بسیاری از آن ها با فاصله کمی از به راه افتادن سقوط کرده اند. با این حال سکه ها و توکن های جدید روز به روز بیشتر می شود و این امر سردرگمی و اختلاف نظر را بیشتر می کند و در نهایت برای اکثر سرمایه گذاران، ترس را به ارمغان می آورد.

راه حل ممکن: تحقیقات عمیق کلید اطمینان از شناخت صحیح رمزگذاری برای سرمایه گذاری در این کشور است. در ضمن، در هیچ پروژه رمزنگاری، بدون درک پتانسیل های آن سرمایه گذاری نکنید. باهوش باش!