video thumb

۴ روش برای سرمایه گذاری هوشمندانه در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتالی

هفته گذشته، من کاملا از واکنش دوستانم متعجب شدم وقتی از آن ها پرسیدم که « در کیف پول خود چقدر بیت کوین دارید؟ آنها نگاه اهانت آمیزی به من کردند. این مسئله هنوز در جهان جا نیفتاده و برای بسیاری سخت است که پول نقدی را که به سختی به دست آورده اند، بابت ارز دیجیتال الکترونیکی هزینه کنند. من هم در اولین برخورد با این ارزها، واکنشی جز این نداشتم که این مسائل را کلاهبرداری تلقی کنم، اما واقعیت در تغییر تعریف پول است. در سیر تکامل اقتصاد، با وجود این که فرایندها به صورت اینترنتی انجام می شود، ارز دیجیتالی تعریف جدیدی از پول را ارائه داده است. الان ارزهای دیجیتالی با توجه به نوع کسب و کار ها و اتفاقاتی که در جهان رخ داده یک واقعیت انکار ناپذیر برای سرمایه گذاری هستند.

باید برای کسانی که این  واقعیت را نمی خواهند بپذیرند، تاسف خورد. بازار ارزهای دیجیتالی، دارای نوسانات شدید است. این نوع از سرمایه گذاری یک سرمایه گذاری کم ریسک یا امن نیست بنابراین اجازه ندهید که سندروم ترس از دست دادن به شما اجازه ندهد  که درباره سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتالی فکر یا تصمیم گیری کنید. اگر درباره سرمایه گذاری در این حوزه در حال فکر کردن هستید، سعی کنید روش های هوشمندانه در خصوص نحوه سرمایه گذاری در این بازار را یاد بگیرید.

توجه داشته باشید که ما به دنبال ترغیب شما برای سرمایه گذاری در رمز ارزها نیستیم. ما فقط به دنبال افزایش آگاهی شما در خصوص ریسک هایی که متعاقبا در پی سرمایه گذاری در رمز ارزها وجود دارد، هستیم و می خواهیم به شما بگوییم سرمایه گذاری مانند یک تاجر چه تفاوتی با سرمایه گذاری نظیر یک قمار باز  دارد.

در ادامه ۴ روش برای سرمایه گذاری هوشمند در ارزهای دیجیتال بررسی می گردد

  • پیش از سرمایه گذاری در هر ارز دیجیتالی ای به دقت در خصوص آن بررسی کنید

برای سود بردن از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، شما مجبورید که بررسی کامل و جامعی در خصوص ارز دیجیتالی ای که قصد خرید آن را داریم، داشته باشیم. با این روش است که شما می توانید بگوئید که در خصوص این ارز به خصوص اطلاعات دارم و سود مشارکت در جهان ارزهای دیجیتالی را درک می کنم. یکی از دلایل کلیدی که بسیاری از ما درباره ارزهای رمزی دو دل هستیم همین نکته است که ما به شدت از سقوط قیمتی که بیت کوین و آلت کوین ها در دسامبر ۲۰۱۷ متحمل شدند، در ترس هستیم.

سندروم ترس از دست دادن سرمایه، ترسی عمومی برای جامعه سرمایه گذاران یا متقاضیان سرمایه گذاری است. وارد شدن به بازار ارزهای دیجیتالی بدون تحقیق کافی و با کوله باری از شک و تردید، شما را به موفقیت نمی رساند. در این شکل از سرمایه گذاری، که دقیقا مانند سرمایه گذاری در فارکس و سهام و بورس است، شما نباید برای به دست آوردن سود، دست به قمار بزنید. شما باید در خصوص هر تصمیمی که اتخاذ می کنید، با دقت و احتیاط عمل کنید به این دلیل که بدترین چیزی که شما می توانید در مورد سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتالی مرتکب شوید این است که، بدون اطلاعات وارد این سرمایه گذاری شوید.

  • بر اساس گفته ها وشنیده ها سرمایه گذاری نکنید

سرمایه گذار هوشمند ارز دیجیتال بر اساس گفته ها و شنیده ها تصمیم گیری نمی کند، این کار به شدت پر خطر است. اگر شما می خواهید سرمایه گذاری مالی بر روی ارزهای دیجیتالی داشته باشید، شما مجبورید که بر اساس محاسبه ریسک و پرسش از افراد درست برای راهنمایی درست عمل کنید. تکیه کردن بر این که عده زیادی از افراد می گویند این سکه بهترین ارز دیجیتال است نمی تواند عقلانی باشد. ممکن است که یک دفعه سقوط ارزش رخ دهد و شما به یک باره دچار یک از دست دادگی سرمایه هنگفت شوید.

در عوض هوشیار باشید و از افراد درست برای راهنمایی های درست کمک بخواهید. در این حین خود نیز به دنبال دانش در این حوزه باشید و قبل از هر گونه سرمایه گذاری مرتبا اطلاعات خود را به روز نگه دارید تا بتوانید با اقدام درست، در زمان درست، بیشتر ین منفعت را از سرمایه گذاری خود به دست بیاورید.

  • نسبت به قدرت ریسک خود دید واقعی داشته باشید و میزانی را سرمایه گذاری که کنید که با از دست رفتن آن شما به ورطه سقوط نیفتید

بر خی از افراد زمان دچار شدن در موقعیت خطر سرمایه گذاری، عصبی می شوند و به یکباره خود را در موقعیت ویژه تصور می کنند و با توجه به بالقوه بودن سود ارزهای دیجیتالی به این دریا می پرند. شما به کجا تعلق دارید؟ در خصوص جوابی که به این سوال می دهید، صادق باشید. این پاسخ به شما کمک می کند تا بتوانید درست تصمیم بگیرید. این که شما چقدر توانمندی ریسک دارید، سوالی اساسی است که بر اساس آن می توانید نسبت به این که چه میزانی می خواهید سرمایه گذاری کنید، تصمیم گیری کنید.

اگر خطر کردن باعث عصبی شدن شما می شود، در بازار ارزهای دیجیتال وارد نشوید و سرمایه گذاری را شروع نکنید. خارج از دنیای ارزهای دیجیتال دریایی از انتخاب و تصمیم گیری وجود دارد که دارای این حد از نوسانات نیز نیستند. به هر حال، اگر شما آدمی  هستید که اهل خطر کردن است، فقط بخشی از سرمایه خود را سرمایه گذاری که کنید که با از دست رفتن آن شما به ورطه سقوط نیفتید.

نکته بسیار مهم این است که بدانید هیچ قانون یکسانی برای میزان سرمایه گذاری وجود ندارد. فقط به این دلیل که فلان شخص ۱ میلیون تومان سرمایه گذاری کرده به این معنا نیست که شما نمی توانید کمتر یا بیشتر از یک میلیون تومان سرمایه گذاری کنید. در هر حال تصمیم با شماست. به همان اندازه که سرمایه گذاری بیشتر ممکن است سود بیشتری برای شما داشته باشد، می تواند خطر بیشتری هم شما را تهدید کند. میزان کمی سرمایه گذاری کاملا بر عهده شما و توانمندی های شماست. بازگشت سرمایه امری تضمین شده در ارزهای دیجیتالی نیست و نمی توان برای این مسئله قانونی را در نظر گرفت و بر اساس آن توصیه ای برای میزان سرمایه گذاری ارائه داد.

  • سرمایه خود را بر روی چند سکه پخش کنید و همه تخم مرغ های خود را در یک سبد نگذارید

یک استراتژی خوب برای کم کردن خطر، پراکنده کردن سرمایه میان چند ارز رمز پایه معتبر است. این مسئله هم پیچیدگی های خودش را دارد ولی به هر ترتیب بسیار بهتر از سرمایه گذاری کردن بر روی یک سکه است. بله، ارزهای دیجیتالی نوسانات شدیدی در قیمت گذاری های خود دارند اما احتمال این که همه آن ها در یک زمان سقوط ارزش داشته باشند بسیار پایین است و یک امر غیر محتمل است.

به غیر از بیت کوین، هزاران نوع دیگر از ارزهای دیجیتالی در بازار این صنعت وجود دارد. فقط کافی است که چشم های خود را باز کنید به این دلیل که به همان میزان هم سکه هایی زیادی هم به نیت کلاهبرداری  وجود دارند. در میان سکه های واقعی به تحقیق بپردازید و یکی از آن ها را که فکر می کنید بهترین این بازار هستند را انتخاب کنید.

بعد از انتخاب ارز مورد اعتماد خود میزان مشخصی از دارایی خود را برای این سرمایه گذاری تعیین کنید و محاسبه گری خود را در ریسک پذیری از دست ندهید. ایده ای که پشت این برنامه ریزی وجود دارد این است که بتوان به کمک آن ریسک موجود در این بازار را پایین آورد.