video thumb

تاثیرات رویداد هاوینگ بیت کوین بر جامعه ارز دیجیتال

تحلیلگران بر این باورند که ثبات پس از ارز دیجیتال

روز دوشنبه، ماینرهای ارز دیجیتال در سرتاسر جهان شاهد کاهش ارزش پاداش بیت کوین در هاوینگ از ۱۲٫۵ بیت کوین به ۶٫۲۵ بیت کوین بودند. این امر به این دلیل است که پس از این رویداد، ماینرها مجبور به تنظیم کردن عملیات خود شده اند تا با با کاهش درآمد و همچنین افزایش هزینه های روزانه خود تطبیق یابند و در حالی که بسیاری از معامله گران و تحلیلگران انتظار داشتند که ناپایداری و آشفتگی به دنبال هاوینگ افزایش یابد، اما بیشتر این موارد هنوز تحقق نیافته اند.

در حقیقت، با وجود اینکه تنها چند روز از این رویداد چهار ساله گذشته است، به نظر می رسد که بسیاری از صاحب نظران ارز دیجیتال نسبت به ارزیابی آینده بیت کوین یک دید کاملاً صعودی دارند، در حالی که برخی حتی تا آنجا پیش می روند که می گویند بیت کوین ممکن است بار دیگر بالاترین میزان ارزش خود را ارزیابی کند. . به عنوان مثال، اخیراً سیمون پیترز از eToro اظهار داشت که تعجب نخواهد کرد اگر بیت کوین مجدداً ظرف ۱۸ ماه آینده به “۲۰،۰۰۰ تا ۵۰،۰۰۰ دلار برای هر واحد بیت کوین” برگردد.

ثبات قیمت پس از هاوینگ ممکن است موجب تسریع در امر پذیرش بیت کوین شود

برای درک بهتر این نکته که آیا به تازگی هاوینگ بیت کوین به پایان رسیده است یا نه، می توان انتظارات بازار ارزهای دیجیتال را به طور گسترده برآورده کرد، به تیم رائینی (Tim Rainey)، مدیر ارشد مالی Greenidge Generation در گفتگو با کوین تلگراف عنوان کرد که به طور کلی، رویداد هاوینگ انتظارات بیشتر تجهیزات استخراج تأسیس شده که هر روز مقدار قابل توجهی از بیت کوین را به فروش می رسانند، برآورده کرد و افزود:

“این امر ممکن است انتظارات بسیاری از هودل کنندگان را که با تشویق رسانه های مختلف منتظر بوده اند تا این رویداد باعث افزایش عمده قیمت بیت کوین شود، برآورده نکند.”

همانطور که در ابتدا گفته شد، نه تنها قیمت بیت کوین پس از این رویداد پایدار ماند، بلکه نرخ هش شبکه بومی این ارز نیز همچنان نسبتاً ثابت ماند. به نظر می رسد این عوامل اعتماد بیشتری را در دل سرمایه گذاران به وجود آورده است که ادعا می کردند این ارقام ممکن است به رغم شیوع ویروس همه گیر کرونا که اکنون چند ماه است موتور اقتصاد جهانی را ویران کرده، منجر به افزایش پذیرش بیت کوین در سراسر جهان شود.

کریس ییم (Chris Yim)، بنیان گذار و مدیرعامل LibertyX ، اپراتور دستگاه های خودپرداز بیت کوین، صندوق داران و کیوسک های مستقر در ایالات متحده به کوین تلگراف گفت که برای بیش از شش سال حضور فعالی در صنعت ارز دیجیتال داشته است. وی آموخته است که وقایع هاوینگ بیت کوین نمی تواند انتظارات همه را به طور یکنواخت برآورده کند. وی افزود:

” من شخصاً، نسبت به عدم نوسانات نسبی رویداد هاوینگ اخیر نسبت به سال ۲۰۱۶ ترغیب شده ام. این صنعت طی ۴ سال گذشته جهش های چشمگیری داشته است. خطرات اصلی ناشی از هاوینگ اخیر حل شده است (به عنوان مثال، شکست خوردن فورک Segwit2x، فقدان مرگ مارپیچ ماینرها.”)

هاوینگ موجب بیدارشدن سرمایه گذاران می شود؟

با وجود اینکه رویداد هاوینگ تا حد زیادی به عنوان یک معضل عرضه / تقاضا توسط طرفداران بیت کوین در سطح جهان به تصویر کشیده شده است، اما شایان ذکر است که این رویداد باعث نمی شود که بیت کوین از نظر مقدار عرضه کلی آن کمیاب تر شود، بلکه به سادگی سرعت را کاهش می دهد. توکن های جدید بیت کوین وارد استخر عرضه فعلی این ارز می شوند. در همین راستا، بسیاری از سرمایه گذاران و حامیان سیستم مالی سنتی شروع به درک این الگوی کاهش قیمت می کنند که باعث می شود بیت کوین در مقابل سایر نگرانی ایستادگی کند.

آلن سیلبرت (Alan Silbert)، معاون سابق رئیس ارشد شرکت جنرال موتورز که در حال حاضر به عنوان مدیرعامل اجرایی Inx فعالیت می کند، در مورد تأثیری که هاوینگ اخیر به تازگی روی توده مردم گذاشته است، خصوصاً در مورد ابزار بیت کوین به عنوان یک کالای مالی واقعاً مستقل صحبت می کند. Inx یک پلت فرم معاملاتی توکن بهادار و ارز دیجیتال قانون گذاری شده است که در ایالات متحده مستقرمی باشد. وی خاطرنشان کرد که در اصل، هاوینگ به عنوان یادآوری برای همه مردم است که عرضه بیت کوین از یک برنامه ریاضیات پیچیده تبعیت می کند. وی اظهار داشت:

“این یکی از اصول مهمی است که به بیت کوین ارزش می دهد. در برابر پیش زمینه دولت های مرکزی که بدون هیچ محدودیتی هزاران دلار پول چاپ می کنند، این مسئله حتی بیشتر مورد تأکید است. “

به طور مشابه، سیدهارث سوگانی (Sidharth Sogani)، بنیان گذار و مدیرعامل شرکت تحقیقاتی ارز دیجیتال Crebaco نیز با ارزیابی سیلبرت موافق است که در واقع هاوینگ به عنوان یک یادآوری خوب از تفاوت بیت کوین با بازار سنتی فیات است. وی خاطرنشان کرد: در حالیکه ارزهای محلی مانند دلار آمریکا در حجم زیادی چاپ می شود، بیت کوین با وجود همه گیری ویروس کرونا و رکود در حال وقوع، شاهد کاهش میزان عرضه فعال خود است.

کاهش پاداش استخراج تأثیر منفی بر بیت کوین نخواهد گذاشت

اکوسیستم بیت کوین تقریباً هر چهار سال یکبار با وقوع رویداد هاوینگ روبرو می شود و در پی این رویداد مشاهده می کند که گیرد ماینرهایی که سودآوری کمتری دارند، از این صنعت خارج می شوند و بازیکنان جدیدتری با عملکردهای کارآمدتر جای آنها را می گیرند. با این حال، درست قبل از وقوه هاوینگ، بسیاری از کارشناسان صنعت اظهار داشتند که از آنجایی که ماینرهای مستقل به دلیل کاهش پاداش استخراج قادر به ادامه فعالیت نیستند، ممکن است که این امر بر حریم خصوصی و امنیت بیت کوین تأثیر منفی بگذارد.

در همین راستا، Checkmate، یک تحلیلگر ارز دیجیتال مستقل و پیمانکار تحقیقاتی برای ارز دیجیتال متن باز مبتنی بر بلاک چین Decred (DCR)، معتقد است که کاهش پاداش بلاک، صنعت استخراج را به خطر می اندازد. از نظر وی، تنظیم سختی تضمین خواهد کرد که استخراج برای بعضی از آنها سودآور باشد و آن دسته از بازیکنان با هزینه بهینه انرژی، هزینه های سرمایه و سخت افزار همچنان مانند همیشه امنیت زنجیره را حفظ کنند. وی در ادامه به کوین تلگراف گفت:

“انتظار می رود که نرخ هش کاهش یابد، اما نرخ هش امنیت واقعی شبکه را منعکس نمی کند. سرمایه گذاری توسط ماینرها در سخت افزار ASIC بیانگر یک مانع تدارکاتی و ماندگار و قابل توجه برای هزینه است که برای موفقیت در برابر هر حمله تهاجمی باید بر طرف شود. “

در آخر، لازم به یادآوری است که در حالی که عملیات های بزرگ باعث شده است که ماینرهای کوچک بیت کوین از بازار بیرون بروند، تازه واردانی همچون Blockstream Mining and Pool و و Binance Pool نیز برای ورود  شرکت ها به این فضای بزرگ اقدام کرده اند تا دسترسی به راه حل های استخراج پلاگین و بازی را برای شرکت ها فراهم کنند.

بیت کوین از زمان سقوط در بازار ماه مارس نسبتاً خوب عمل کرده است که باعث شده تا این دارایی دیجیتال برتر در حدود ۳۸۰۰ دلار کاهش یابد. بنابراین ، برای به دست آوردن یک بررسی جامع تر در مورد اینکه آیا بیت کوین توانسته است انتظارات قیمت پس از هاوینگ را کاهش دهد – به خصوص با کاهش نرخ بهره فدرال رزرو ایالات متحده و افزایش تلاش های کمی برای کاهش ارزش آن- کوین تلگراف با جوش تیت (Josh Tate)، مدیرعامل Forum Pay ، یک پلتفرم پرداخت ارز دیجیتال گفتگو کرد. از نظر تیت:

“گزارش ها نشان می دهد که روند صعودی هنوز رخ نداده است. آنچه در اواسط ماه مارس شاهد سقوط قیمت بودیم، آزمایش نهایی بیت کوین به عنوان ذخیره ارزش بود. با گذشت ۲ ماه از آن زمان، بیت کوین در حال حاضر در انتظار یک روند صعودی با پشتیبانی قوی است. “

سوگانی همچنین معتقد است که در مدت کوتاهی پس از رویداد هاوینگ، قیمت بیت کوین خیلی خوب می تواند شروع به نزدیک شدن به قلمرو ۱۲،۰۰۰ دلاری کند، به خصوص که تعداد بیشتری از کشورها در سیاست های پولی مربوطه بر روی ارز دیجیتال حساب باز می کنند و همچنین این کلاس دارایی جدید را به رسمیت می شناسند. بیشتر مردم شروع به مشاهده بیت کوین به عنوان یک پوشش ریسک مؤثر در برابر تورم می کنند و این یک واقعیت است که اعتماد به بازار بیت کوین رو به افزایش است.