video thumb

بنیان‌گذار ساگا: یک کوین تثبیت‌شده می‌تواند پاسخی برای افزایش نرخ تورم باشد

بنیان گذار ساگا می گوید که یک کوین تثبیت شده به همراه بیت کوین، می تواند پاسخی برای افزایش نرخ تورم در فیات باشد. ایدو سده من (Ido Sadeh Man)، بنیان گذار ارزهای دیجیتال با ثبات جهانی ساگا (Saga) در مصاحبه با کوین تلگراف عنوان کرد که یک ارز دیجیتالی که با سبدی از ارزهای قوی فیات به همراه بیت کوین

چاپ پول، پایدار نیست

ایدو معتقد است که تورم بیش از حد توسط بانک های مرکزی ایجاد می شود و مشکلاتی را در این راه ایجاد می کند. وی اظهار داشت:

“این یک راه حل است که در طولانی مدت نتایج بسیار نامطلوبی را به همراه خواهد آورد.” با این حال به گفته ایدو، یک سبد ارز ذاتاً در برابر نوسان مقاوم خواهد بود.

ایدو SDR را پیشنهاد می کند که سبد ارزهای ذخیره ای است که شامل ساگا است. این سبد شامل دلار، یورو، پوند انگلیس، ین ژاپن و یوان چین است. وی توضیح داد که SDR در برابر نوسانات قیمت ناشی از یک ارز واحد، مقاوم است و به همین دلیل قادر به کاهش ریسک است. وی در ادامه اظهار داشت:

“وقتی برخی از ارزها در SDR در حال چاپ پول هستند، برخی از آنها در حال چاپ پول نیستند و بنابراین وقتی قیمت یکی از ارزها بالا می رود، دیگری پایین می رود.”

بیت کوین الهام بخش است

بیت کوین در پی بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ متولد شد. این کار برای مخالفت با سیاست های پولی دلخواه انجام شده توسط بانک های مرکزی ایجاد شد. از آن زمان بسیاری از ارزها و فناوری های دیجیتال با الهام از آن به وجود آمده اند. ایدو به کوین تلگراف گفت که ساگا یکی از همین پروژه ها است.

هدف اعلام شده برای ساگا، ایجاد یک ارز است که به هیچ برنامه پولی و مالی ملی وابسته نیست. وی عنوان کرد که چنین ارزی می تواند زندگی ما را به این معنی تکمیل کند که بتوانیم ارزش و ارزش مبادلات را در سطح بین المللی ذخیره کنیم. طبق گفته ایدو، رویکرد ساگا در جایی بین استیبل کوین و بیت کوین قرار می گیرد. وی در این باره توضیح داد:

“ما این رویکرد را به عنوان بیت کوین اتخاذ کرده ایم که نمی توانیم ذخیره پول را کنترل کنیم بدین معنی که پروتکل ساگا به ما اجازه چاپ پول نمی دهد.”

به گفته ایدو، دید بلند مدت ساگا این است که با همان اصولی که بیت کوین را هدایت می کند حرکت کند.

CBDC پاسخ مسئله نیست

ایدو همچنین درباره CBDC نوظهور اظهار نظر کرد. او فکر می کند ارز دیجیتال بانک مرکزی یک ارز “توکنیزه شده” است. این نسخه های دیجیتال پول ملی، یک راه حل واقعی برای آینده پول نیست.

استفاده گسترده از یک CBDC می تواند تعداد زیادی از افرادی را که از این موضوع که دسترسی نامحدود به داده های مربوط به زندگی اقتصادی خود را به یک مقام مرکزی اعطا کرده اند، برابر کند. ایدو معتقد است که محرمانه بودن، سرپرستی و ثبات مالی سه عنصر چالش برانگیز برای یک CBDC خواهد بود.

همانطور که پیش از این کوین تلگراف گزارش داده بود، سنا برای کمک به مشاغل و بیمارستان های کوچک لایحه جدید کمک به ویروس همه گیر کرونا را به ۴۸۵ میلیارد دلار رساند. رئیس پیشین بانک مرکزی چین نیز اظهار داشت که یوان دیجیتال در نهایت قادر به جایگزین شدن پول نقد است. کارشناسان Crypto Valley عنوان کردند که با تغییر اقتصاد کلان، تعداد بیشتری از مردم بیت کوین را به عنوان محافظی در برابر سیستم آشفته پولی فعلی در نظر می گیرند.