video thumb

ویتالیک بوترین: بلاک چین‌ ها و قوانین ضد انحصاری یک هدف مشترک دارند

ویتالیک بوترین می گوید، هم بلاک چین

در مقاله ای که اخیراً منتشر شده است، ویتالیک بوترین، بنیان گذار اتریوم به همراه تیبلو شرپل (Thibault Schrepel)، عضو هیئت علمی دانشگاه هاروارد اظهار داشتند که بلاک چین برای کمک به قوانین ضد انحصاری در مناطقی که اجرای مقررات دشوار است، اجرا می شود.

در این مقاله با نام Blockchain Code as Antitrust توضیح داده شده است که بلاک چین ها می توانند با افزایش تمرکزگرایی و جلوگیری از ایجاد انحصار، به قوانین ضد انحصاری کمک کنند. با این حال، آنها گفتند که تنها زمانی که مقررات از این فناوری پشتیبانی کنند، بلاک چین ها می توانند این کار را انجام دهند.

در این مقاله آمده است: “قانون و فن آوری باید به عنوان متحدین – نه دشمنان” شناخته شوند زیرا آنها دارای نقاط قوت و ضعف مکمل هستند. “

اعتماد سازی را با بلاک چین

بوترین و شرپل توضیح دادند که بلاک چین به کمک قراردادهای هوشمند می تواند در شرایطی که قوانینی به سختی قابل اجرا هستند، اعتماد ایجاد کند، مانند مسائل برون مرزی یا وقتی که دولت محدودیت های قانونی را توسط نمایندگان یا نهادهای خصوصی اعمال نمی کند.

قراردادهای هوشمند به ایجاد یک اکوسیستم کمک می کنند که در آن هیچ یک از طرف های معامله‌ در معرض اعتماد به شخص یا نهاد ناشناخته هستند، بدون اینکه اطمینان حاصل شود که تراکنش آنها با موفقیت انجام خواهد شد.

این واقعیت که هدف اصلی بلاک چین تمرکزگرایی صنایع مختلف است مکمل قوانین ضد انحصاری است که شرکت ها را از ایجاد انحصار یا سوء استفاده از قدرت بازار متمرکز را به منظور از بین بردن رقابت منع می کند:

“ایده این است که همه فعالان بازار بتوانند بدون نیاز به پیروی از دستورالعمل های قدرت متمرکز اقتصادی، توانایی تصمیم گیری خود را حفظ کنند.”

تأکید برای حمایت قانونی

بوترین و شرپل از آژانس های ضد انحصاری خواستند که از فناوری بلاک چین استفاده کنند. به عنوان یک فرایند دو مرحله ای به منظور ترویج بلاک چین برای تمرکزگرایی، آنها پیشنهاد کردند که آژانس های ضد انحصاری، سندباکس های نظارتی جدیدی را تنظیم کنند تا توسعه دهندگان بیشتری بتوانند این فناوری را بدون نگرانی های ضد انحصاری آزمایش کنند.

در صورت موفقیت این سندباکس ها، آژانس ها می توانند با harbor های ایمنی که مشابه سندباکس ها هستند اما محدودیتی در زمان و مقیاس ندارند، فعالیت کنند. آنها عنوان کردند:

“وقتی فناوری رویارویی را انتخاب می کند، قانون همچنین باید رویارویی را انتخاب کند. وقتی فناوری همکاری را انتخاب می کند، قانون باید علی رغم عدم وجود مجازات های خاص، این همکاری را انتخاب کند. “