video thumb

کشورهای آسیایی که راهی برای قانون حرکت FATF را در پیش می‌گیرند

کره جنوبی و سنگاپور ممکن است بهترین قوانین را در مورد پیروی از دستورالعمل های کارگروه ویژه اقدام مالی داشته باشند. مایکل او (Michael Ou)، بنیان گذار CoolBitX معتقد است که قانون گذاران آسیا هنگام قانون گذاری، از قانون کارگروه ویژه اقدام مالی ( FATF ) که قرار است در ماه ژوئن اجرا شود، پیروی می کنند.

این استارتاپ راه حلی را برای قانون حرکت به نام Sygna Bridge تهیه کرده است که به صرافی ها امکان می دهد تا هویت فرستنده ها و گیرنده های هر تراکنش را با یکدیگر ارتباط دهند.

این استارتاپ در تاریخ ۷ ماه مه اعلام کرده بود که یک سری آزمایشات انتقال برون مرزی را انجام داده است که اثربخشی Sygna Bridge را در رعایت دستورالعمل FATF با تأیید تراکنش ها علیه اسامی تروریست ها و فروشندگان مواد مخدر شناسایی کرده است.

سنگاپور و کره جنوبی

وی به کوین تلگراف گفت که به نظر وی سنگاپور و کره جنوبی بهترین نظارت قانونی را در مورد قانون حرکت دارند که طی چند هفته مورد بررسی قرار می گیرند.

وی با اشاره به قانون خدمات پرداخت سنگاپور و قانون کره جنوبی در اصلاح قانون گزارش و استفاده از اطلاعات ویژه تراکنش مالی، به عنوان نمونه قانون گذارانی که برای قانون حرکت آماده شده اند، گفت: آسیا در مسیر تغییر صنعت ارز دیجیتال قرار دارد و ممکن است نقشه ای را برای سایر نقاط جهان فراهم کند.

با توجه به قانون خدمات پرداخت سنگاپور و قانون کره جنوبی اصلاح قانون گزارش گزارش و استفاده از اطلاعات ویژه معامله مالی ، به عنوان نمونه ای از تنظیم کنندگان آماده شده برای قانون حرکت.

ژاپن به عنوان سومین اقتصاد بزرگ جهان، مؤسسات مالی مهمی نظیر Nomura ، SBI Holdings و Rakuten را در زمینه سرمایه گذاری های مهم در بازار ارز دیجیتال مشاهده کرده است. اوو گفت ژاپن باید نقش مهمی در قانون گذاری ارائه دهندگان خدمات دارایی مجازی (VASP) ایفا کند:

“پیش بینی می شود که گزارش ارزیابی متقابل منتشر شده برای ژاپن نیز برای انطباق VASP ها بر روی توصیه های FATF متمرکز شود. اگر قانون گذاران ژاپن، کشوری که در بسیاری از افراد در صدر تصدی دارایی های دیجیتالی قرار دارند، می توانند اقدامات به کار رفته برای اطمینان از مطابقت VASP ها را با توصیه های FATF نشان دهند، برای سایر کشورها مفید خواهد بود.

در عین حال، InterVASP برای تسهیل تبادل داده بین VASP ها، یک استاندارد پیام رسانی جدید منتشر کرده است. در صورت مؤثر بودن این استاندارد، این امر همچنین به این شرکت کمک می کند تا مقررات AML کارگروه ویژه اقدام مالی رعایت کند.

پیشینه قانون حرکت

در سال ۲۰۱۹، FATF از قانون گذاران جهانی خواسته است تا دستورالعمل های ضد پولشویی (AML) خود را برای ارزهای دیجیتال اتخاذ کنند. این دستورالعمل ها تحت عنوان “قانون حرکت” شناخته می شوند و تعدادی از اقدامات ضد پولشویی (AML) و تأمین مالی ضدتروریسم (ATF) را برای صرافی ها با هدف جلوگیری از استفاده غیرقانونی ارزهای دیجیتال ارائه می دهند.

FATF گفت که “به منظور اجرای الزامات جدید توسط کشورها و ارائه دهندگان خدمات و بررسی ۱۲ ماهه در ژوئن سال ۲۰۲۰” نظارت هایی انجام می دهد.

انطباق FATF در سراسر جهان

مایکل او گفت: “اکثریت قریب به اتفاق صرافی های ارز دیجیتال در سراسر جهان هنوز با چالش هایی روبرو هستند.” وی در ادامه اظهار داشت:

“من تصور می کنم که بیشتر صرافی ها – حداقل در کشورهای FATF” به دنبال راه هایی برای مطابقت با “قوانین حرکت” هستند. با این وجود، عوارض دیگری وجود دارد زیرا کشورها در هنگام رسیدن به توسعه مقررات، در سطوح مختلف بلوغ قرار دارند. برخی مقررات ممکن است فراتر از الزامات FATF باشد و بدون مقررات مشخص، صرافی ممکن است در اجرای راه حل درنگ کنند. “

گفتنی است که FATF در مارس سال ۲۰۲۰ گزارشی را منتشر کرد که بیان می داشت VASP ها در ایالات متحده “تا حد زیادی مطابق” با توصیه های آن بودند و سازمان نظارت بر دارایی های دیجیتال در کانادا نیز قوانین را سخت تر می کند. ژاپن، سنگاپور و کره جنوبی هنوز توسط FATF در سال ۲۰۲۰ ارزیابی نشده اند.

با این حال، در ایالات متحده خزانه‌داری آمریکا تصمیم به مخالفت با اصلاح مقررات فعلی گرفت تا به VASP ها زمان بیشتری برای توسعه راه حل ها اختصاص دهد.