video thumb

رونق معاملات همتا به همتای بیت کوین در هند با اعمال قوانین و مقررات!

معاملات همتا به همتای بیت کوین

ری یوسف (Ray Youssef)، مدیرعامل شرکت پکسفول در گفتگو با کوین تلگراف عنوان کرد که میزان ثبت نام ماهانه کاربران جدید ۲۸ درصد افزایش یافته است و افزود که تعداد کاربران پکسفول در تلگرام به ۱۰،۰۰۰ عضو نزدیک می شود.

افزایش ثبت نام از سوی معامله گران هندی، پس از صدور حکم دیوان عالی هند مبنی  لغو ممنوعیت دیرینه بانک های ارائه دهنده خدمات مالی به شرکت های رمزنگاری صورت گرفته است.

براساس داده های منتشر شده توسط UsefulTulips ، معاملات هندی ها در پکسفول در مقایسه با ۵ ماه اول سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ حدود ۸۸۳ درصد افزایش یافته و از ۲٫۲ میلیون دلار به ۲۲٫۱ میلیون دلار رسیده است.

یوسف ادعا می کند که دهلی، ماهاراشترا، بنگال غربی و اوتار شهرهای هندی هستند که با توجه به تعداد تراکنش ها، بیشترین میزان معاملات را انجام می دهند.

در نیمه اول سال ۲۰۲۰ ، حجم معاملات هفتگی هند در پکسفول به طور متوسط بیش از ۱ میلیون دلار رشد کرده است و در سه ماه متوالی در محدوده هفت رقمی قرار گرفته است. حجم ماهانه معاملات هند در پکسفول در ماه می حدود ۶٫۲ میلیون دلار بوده است، در حالی که میانگین آن برای سال ۲۰۲۰ حدود ۴٫۴ میلیون دلار می باشد.

یوسف اظهار داشت: “بازار هند پتانسیل و اهمیت زیادی برای آینده اقتصاد ارز دیجیتال دارد. وی  افزود: ما به طور جدی تلاش خود را برای پذیرش ارز دیجیتال در بین توده های سراسر کشور برای کمک به ریشه کن کردن فقر، تقویت اقتصاد و ایجاد شغل به ویژه در اقتصاد پس از ویروس کووید ۱۹ متمرکز کرده ایم.

هند هنوز ارز دیجیتال را به طور کامل نپذیرفته است

علیرغم اینکه آزادسازی ظاهری ارز دیجیتال در هند، باعث ایجاد هجوم صرافی ها برای فعالیت در این کشور شد، اما گزارش ها حاکی از آن است که موسسات مالی هند هنوز از ارائه خدمات بانکی به بسیاری از بنگاه های ارز مجازی امتناع می ورزند.

گفتنی است که در اوایل ماه مه، چندین صرافی ارز دیجیتال از بانک مرکزی هند خواستند تا در مورد تعهدات مالیاتی شان شفافیت ارائه دهد، چرا که برخی از شرکت ها می ترسند که اعمال مالیات بر کالاها و خدمات، تهدیدی برای عملکرد آنها باشد.