video thumb

بلاک چین ‌های خصوصی، اهداف بسیار مطلوبی برای حملات هکرها هستند!

لیست عناوین این مطلب

بلاک چین

حملات اخیر شاهد تغییر تمرکز از شبکه های عمومی مانند بلاک چین های بیت کوین و اتریوم به شبکه های خصوصی بوده اند که برای استفاده از شرکت های بزرگ ساخته شده است. از نظر تئوری، بلاک چین به دلیل ماهیت اکوسیستم های کوچکتر که در آن همه یکدیگر را می شناسند و متجاوزان زمان سخت تری دارند، هدف سخت تری برای هکرها می باشد.

واقعیت موضوع دیگری بوده است. هرچه شبکه های بزرگ شرکت های خصوصی به صورت آنلاین به بازار عرضه شوند، مجرمان سایبری مشتاقند تا ثابت کنند که این فناوری کاملاً قابل هک است. در اینجا کارهایی که انجام می دهند و نحوه جلوگیری از اقدامات آنها به شما ارائه شده است.

اصول اولیه بلاک چین

قبل از اینکه به جزئیات حملات اخیر به شبکه های بلاک چین خصوصی بپردازیم، باید مطمئن شویم که اصطلاحات ما صحیح است. بلاک چین به سادگی به معنی یک پایگاه داده غیر رمزنگاری غیر متمرکز است که در کامپیوترهای لینک شده وجود دارد که نودنامیده می شود. هر نود یک نسخه به روز از کل پایگاه داده را نگه می دارد. همه نودها باید قبل از افزوده شدن به دیتابیس، تراکنش را تأیید و تصویب کنند.

شرکت هایی که مشغول فعالیت های مختلفی از جمله تراکنش های برون مرزی، ذخیره سازی دیجیتالی و ردیابی کالاها و اطلاعات هستند، مدتی است که بلاک چین را مورد بررسی قرار می دهند. برنامه سازی بلاک چین برای برخی از عملیات های بزرگ مانند سرمایه گذاری های فیدلیتی و بورس اوراق بهادار نیویورک یک پروژه با اولویت عالی بوده است.

چیزی که گاهی اوقات برای بهره‌مندی از دلهره امنیت بلاک چین و سهولت استفاده از آن غافل می شود، این است که آنها اساساً در تلاشند تا یک فناوری Wild West را خنثی کرده و کاری کنند که آن در بیشتر شرکت ها به خوبی نقش خود را ایفا کند.

در حالی که درست است که به یاد آوردن یک هک شبکه خصوصی بلاک چین که منجر به ضرر واقعی شده است، سخت است، دلایلی برای این مسئله وجود دارد و این دلایل در حال تغییر هستند. اول از همه، برنامه های بلاک چین در سطح سازمانی طی چند سال گذشته تحت تأثیر هیجان قرار گرفته است و اکنون فقط تعداد معدودی برای استفاده های عمومی رونمایی می شوند.

در بعضی موارد، بلاک چین به توسعه دهندگان اجازه داده است تغییرات جدیدی را در مورد یک ایده قدیمی اعمال کنند. برنامه امنیتی تحت پشتیبانی اتریوم به نام Orchid در حال گرفتن ایده سنتی از یک شبکه خصوصی مجازی است و آن را بر روی یک بلاک چین و presto قرار می دهد، شما به دنبال نسل بعدی فناوری حفظ حریم خصوصی هستید.

انتظار می رود شاهد رشد فزاینده ای از محصولات و خدمات آشنا با بلاک چین باشیم. برای برخی هکرها، قبلاً هیچ کاری در این شبکه ها ارزش سرقت نداشت، اما موضوع این در حال تغییر است. برنامه های جدید از مرحله تحقیق و توسعه به سمت تولید حرکت می کنند، به این معنی که اکنون انگیزه سود وجود دارد. هکرها مانند مگس به این طعمه جدید جذب می شوند. آنها آن را هم چالشی برای مهارت های خود می دانند و هم فرصتی برای پول آسان.

گفتنی است که با گذشت زمان، چندین استراتژی بوجود آمده است که اجازه می دهد، پروتکل غیرقابل هک بلاک چین، نفوذپذیر شود.