سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

یکی از مقامات صندوق بین‌المللی پول: ارائه CBDC خصوصی-دولتی، بهترین راه پیش‌رو برای ارز دیجیتال بانک مرکزی است!

بر اساس گزارش های منتشر شده، کارشناس صندوق بین المللی پول عنوان می کند که محبوبیت ارز دیجیتال

توماسو مانچینی-گریفلی (Tommaso Mancini-Griffoli)، نماینده صندوق بین المللی پول، معتقد است که مشارکت تلفیقی خصوصی – دولتی می تواند بهترین راه پیش رو برای ارز دیجیتال بانک مرکزی باشد.

مانچینی-گریفولی معاون واحد بازارهای پولی و سرمایه صندوق بین المللی پول، به آخرین برنامه زنده Money Movement پیوست. این برنامه که به میزبانی جرمی آلر، مدیرعامل سرکل برگزار می شود، موضوعات مختلف مربوط به اقتصاد و فناوری را بررسی می کند.

مانچینی-گریفو اظهار داشت: ایده ایجاد ارز دیجیتال بانک مرکزی که فقط از ذخیره یک بانک مرکزی پشتیبانی می شود و کاملاً تحت کنترل یک بانک مرکزی است، منسوخ شده است.

از طرف دیگر، مشارکت تلفیقی خصوصی – دولتی CBDC در بین ارزهای دیجیتال محبوبیت بیشتری پیدا می کند و به بخش های خصوصی مانند استیبل کوین های تحت حمایت بلاک چین برای ادامه نوآوری، قدرت می بخشد.

وی پیشنهاد کرد بخش خصوصی بر نوآوری، طراحی رابط و مدیریت مشتری متمرکز باشد و بخش دولتی همچنان بر قانون گذاری و اعتماد متمرکز باشد. این مسئله، موجب ادامه فعالیت این نوآوری در یک چارچوب قانون گذاری شده برای ثبات مالی می شود. گفتنی است که هدف اصلی از انجام این کار، این است که سرمایه‌ های مشتریان تحت نظارت یک بانک مرکزی نگهداری شود.

قانون گذاری یک نقشی اساسی دارد

یک محیط قانون گذاری شده می تواند زمینه ای برابر برای رشد همه مبتکران استیبل کوین بخش خصوصی فراهم کند. او معتقد است که در مقابل، خطرات بالقوه ثبات مالی که آنها نیز مطرح می کنند نیز می تواند کاهش یابد. وی در این باره توضیح داد:

“دسته ای از استیبل کوین های مختلف در دسترس هستند و برای مصرف کنندگان دشوار است که بدانند، کدام یک از آنها از حمایت های کامل برخوردارند و کدام یک از آنها مطالبات موجود در مورد ذخایر زیرساختی را ارائه می دهند و این ذخایر چقدر نقدینگی دارند و ایمن هستند و آیا این استیبل کوین ها در سراسر جهان نیز به اندازه کافی نقدینگی دارند و ایمن هستند. “

مانچینی-گریفو می گوید، مشارکت دولتی و خصوصی CBDC همچنین رقابت بین ارائه دهندگان ارزهای دیجیتال را تشویق می کند و مزایای رقابتی را حفظ می کند.

بخش عمده ای از این هزینه و ریسک برای بخش عمومی است مانند انتخاب فن آوری، مدیریت مشتری، غربالگری مشتری و فرآیند شناسایی هویت مشتری، قوانین ضد پولشویی و رعایت مقررات. مدیریت داده ها نیز به بخش خصوصی منتقل می شود.

چالش های مشارکت دولتی و خصوصی

بحث در مورد ارز دیجیتال بانک مرکزی تلفیقی در حال افزایش است، اما چالش ها هنوز هم باقی مانده اند. مانچینی-گریفو خاطرنشان کرد: همانطور که درباره این مسئله که چه کسی باید توانایی صدور توکن های فوق را داشته باشد، تصمیم گیری می شود هنوز هم بر سر انتخاب بهترین راه برای ایجاد مشارکت خصوصی و دولتی بحث هایی وجود دارد. وی در ادامه افزود:

“سؤال اینجاست که شما مرز بین کارهایی را که بخش دولتی و بخش خصوصی انجام می دهند، چگونه می توانید ترسیم کنید. سوال اساسی در مورد صدور است. آیا بخش دولتی فرآیند صدور و بخش خصوصی فرآیند توزیع را برعهده می گیرد یا ما به بخش خصوصی نیز اجازه می دهیم که صادر کند؟ “

همکاری استیبل کوین و بانک ها امیدوارکننده به نظر می رسد

مانچینی-گریفو در ادامه صحب تهای خود اظهار داشت:

“بخش بانکی اساساً توسط عمده فروشی تأمین می شود و جابجایی عظیم سپرده ها از بانک ها به سمت یک سیستم جدید پرداخت وجود نخواهد داشت.”

با این حال، بانک های خلاق بسیاری از فن آوری های جدید، مانند استیبل کوین های مبنی بر بلاک چین را مورد پذیرش قرار می دهند. این استیبل کوین ها برگشت ناپذیر، ایمن، سریع و قادر به پردازش تراکنش ها با سطح جهانی برای تسویه حساب پرداخت نهایی هستند. به گفته مانچینی-گریفو، حتی ممکن است همکاری هایی بین خدمات بانکی و پرداخت وجود داشته باشد.

همانطور که پیش از این کوین تلگراف گزارش داده بود، به نظر می رسد بانک مرکزی چین معتقد است که یوان دیجیتال قادر خواهد بود در نهایت جایگزین پول نقد شود. کارشناسان استیبل کوین خاطرنشان کردند که حریم خصوصی، سرپرستی و ثبات مالی، سه عنصر چالش برانگیز برای ارز دیجیتال بانک مرکزی هستند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location