video thumb

افزایش ارزش بیت کوین ، آن را به بهترین ارز برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است!

اگرچه بیت کوین به عنوان وسیله ای برای سرمایه گذاری طراحی نشده است، اما افزایش ارزش بیت کوین

افزایش قیمت بیت کوین (BTC) طی ۱۱ سال گذشته، آن را از تقریباً تمام ارزهای فیات جهان جدا کرده است. بانک های مرکزی در سراسر جهان همچنان به ایجاد کردن پول می پردازند و عمدا ارزش ارزهای موجود را از طریق تورم کاهش می دهند. بنابراین چگونه ارزهای اصلی فیات با بیت کوین مقایسه می شوند؟

بیت کوین، خط میزانی که سایر ارزها با آن سنجیده می شوند

اولین بیت کوین ها در ۳ ژانویه ۲۰۰۹ استخراج شدند. اولین تراکنش تجاری پذیرفته شده در تاریخ ۲۲ مه ۲۰۱۰ انجام شد. Laszlo Hanyecz در رویدادی که از آن زمان به عنوان روز پیتزای بیت کوین جاودانه شده است، دو پیتزا را با ۱۰،۰۰۰ بیت کوین خریداری کرد.

نرخ های صرافی نیز پیش از این براساس میزان انرژی لازم برای استخراج هر بیت کوین محاسبه می شد. در تاریخ ۵ اکتبر ۲۰۰۹، این روش این گونه بود که نرخ ۱ دلار مساوی بود با ۱٫۳۰۹٫۰۳ بیت کوین یا ۰٫۰۰۰۷۶۴ دلار به ازای هر بیت کوین.

با این حال مشخص نیستکه کسی در این سطح قیمت، بیت کوینی را خریداری کرده است یا نه، بنابراین ما قیمت تقریبی ۰٫۰۰۳ دلار را به ازای هر بیت کوین در ۱۰ سال پیش قرار می دهیم. قیمت بیت کوین در طول این سال ها بیش از ۳۲۰ میلیون درصد افزایش یافته است.

دلار آمریکا از زمان تصویب قانون ضرب سکه در سال ۱۷۹۲، ارز رسمی ایالات متحده بوده است. پس چگونه می توان در ۲۲۸ سال ارزش آن را کاهش داد؟

براساس داده های شاخص قیمت مصرف کننده، ارزش ۱ دلار در سال ۱۷۹۲ معادل ۲۶٫۷۱ دلار در حال حاضر می باشد. به عبارت دیگر، این ارز بیش از ۹۶ درصد از ارزش خود را در ۲۲۸ سال از دست داده است.

یورو در تاریخ ۱ ژانویه ۱۹۹۹ راه اندازی شد و تنها ۱۰ سال از بیت کوین قدیمی تر می باشد. یورو نیز از همان مشکلات طراحی در دلار رنج می برد. تورم به این معناست که امروزه ارزش ۱ یورو معادل ۰٫۷۰ یورو در سال ۱۹۹۹ است، به این معنی که در ۲۱ سال حدود سی درصد از ارزش خود را از دست داده است. گفتنی است که قدیمی ترین ارز جهانی که هنوز هم در حال استفاده است، پوند انگلیس است که عملکرد قابل قبولی داشته است.