video thumb

مسدود شدن ۴۰۰۰ حساب بانکی متعلق به معامله‌گران ارز دیجیتال چینی!

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که، حدود ۴۰۰۰ حساب بانکی متعلق به معامله گران ارز دیجیتال

۸BTC می گوید که این اقدام، بخشی از تحقیقات گسترده در زمینه فعالیت های غیرقانونی مانند قمار و پولشویی است که معمولاً از طریق معاملات فرابورس ارز دیجیتال و با استفاده از استیبل کوین تتر (USDT) تسهیل شده است.

براساس این گزارش، مقامات از تاریخ ۴ ژوئن تا کنون اقدام به مسدود کردن حساب های بانکی کرده اند. طبق گفته ها، یکی از سرمایه گذاران خرده فروشی، حساب بانکی خود را پس از خرید ارز دیجیتال در یک صرافی ارز دیجیتال مهم و معتبر مسدود یافت.

البته باید عنوان کرد، هیچ تضمینی وجود ندارد که حساب های مسدود شده در فعالیت های غیرقانونی شرکت داشته اند و ظاهراً پس از آنالیز فعالیت های آنها و در صورت اینکه هیچگونه تخلفی از جانب آنها صورت نگرفته باشد، به حالت عادی باز می گردند.

استفاد از ارز دیجیتال در پولشویی

تراکنش های ارز دیجیتال نمی توانند توسط مقامات متوقف شوند و کیف پول های ارز دیجیتال نیازی ندارند که به هویت های شخصی مانند حساب های بانکی مرتبط شوند. به دلیل وجود این ویژگی ها، گاهی اوقات ارز دیجیتال توسط مجرمان با دانش فناوری بالا، برای اهداف پولشویی مورد استفاده قرار می گیرد.

همانطور که کوین تلگراف در اواخر فوریه گزارش داد، شرکت اطلاعات سایبری IntSights ادعا کرد که ارزهای دیجیتال در آمریکای لاتین به طور فزاینده ای به منظور پولشویی مورد استفاده قرار می گیرند.

در ماه مه، یک زن استرالیایی پس از فروش بیت کوین (BTC) در ازای دریافت نقد دستگیر شد. او متهم است که از سال ۲۰۱۷ یک عملیات پولشویی را اجرا می کرده است.