video thumb

دستگیری ماینر غیرقانونی ارز دیجیتال، پس از سرقت بیش از ۴۰۰ هزار دلار برق

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که پلیس روسیه یک ماینر ارز دیجیتال

پلیس، یکی از ساکنین ماخاچکالای روسیه را دستگیر کرد که گفته می شود ساختاری غیرقانونی برای استخراج ارز دیجیتال ایجاد کرده است که حدود ۵۰۰ پلتفرم را به شبکه منبع تغذیه محلی متصل می کند.

مطابق اعلامیه ۶ ژوئن از مقامات محلی، این ماینر ارز دیجیتال ۳۰ ساله، یک طرح استخراج را ایجاد کرده که باعث خسارت اقتصادی به شبکه برق دولتی به ارزش بیش از ۳۴ میلیون روبل (۴۹۴،۰۰۰ دلار) شده است.

در این گزارش ادعا شده است که فرد ناشناس طبقه سوم یک مکان غیر مسکونی در ماه می اجاره داده است که در ساختمانی در شهر نیو خوشت (New Khushet) واقع شده است، جایی که وی یک مزرعه استخراج را برای تولید بیت کوین (BTC) و آلت کوین ها آغاز کرده است.

در حین یورش، مقامات محلی ۵۱۸ سازه کامپیوتری را که برای استخراج ارز دیجیتال استفاده شده بود، پیدا کردند. همچنین، یک پرونده جنایی علیه این ماینر مظنون به دلیل خسارت به اموال باز شده است. در عین حال، تحقیقات مقدماتی برای روشن شدن اینکه آیا فرد ساکن ماخچکالا در این طرح استخراج همدست بوده است یا نه، نیز ادامه دارد. گفتنی است که پلیس جزئیات بیشتری را در این زمینه ارائه نکرده است.

به تازگی، پلیس روسیه تحقیقات جنایی را علیه رئیس اداره پست منطقه ای سابق روسیه آغاز کرده است که موفق شده بود عملیات استخراج ارزهای دیجیتال را از طریق شبکه این اداره که در شهر مینرالینه وودی که در جنوب این کشور، واقع شده است، انجام دهد.

کوین تلگراف همچنین در مورد عملیاتی که توسط مقامات روسی در ۲۷ مارس انجام شده گزارشی ارائه داد که این عملیات منجر به دستگیری ماینرهای بیت کوینی شده بود که ماهانه ۲۰۰۰۰۰ دلار برق را سرقت می کردند.