video thumb

کره‌ جنوبی به بررسی مسائل حقوقی پیرامون راه اندازی CBDC می‌پردازد

گزارش های منتشر شده شده حاکی از آن است که بانک مرکزی کره جنوبی برای ارزیابی مسائل حقوقی احتمالی پیرامون راه‌اندازی ارز دیجیتالی بانک مرکزی، از شش متخصص در این زمینه بهره برده است.

بر اساس این گزارش ها، بانک مرکزی کره جنوبی یک گروه مشاوره حقوقی تشکیل داده است تا مسائل مربوط به راه‌اندازی ارز دیجیتال ارز مرکزی (CBDC) صادر شده توسط بانک مرکزی را ارزیابی کند.

براساس بیانیه مطبوعاتی بانک مرکزی که در اوایل امروز صادر شده است ، این گروه شامل شش کارشناس، یعنی سه استاد، دو حقوقدان و یک مقام بانک مرکزی کره جنوبی است.

بنا بر گزارش ها، این پانل تا ماه مه سال ۲۰۲۰ میلادی عملیاتی خواهد شد، اگرچه برنامه های CBDC بانک مرکزی کره جنوبی هنوز مشخص نیست. قابل توجه است که در ماه آوریل بانک مرکزی یک طرح آزمایشی ۲۲ ماهه را برای ارزیابی تدارکات صدور CBDC به اجرا گذاشت.

در اطلاعیه ماه آوریل تأکید شد که بانک مرکزی کره جنوبی نیازی فوری به انتشار CBDC در کره جنوبی نمی بیند، اما تمایل دارد که در صورت تصمیم دولت برای پیشبرد و معرفی وون دیجیتال، آماده شود.

یوان دیجیتال به احتمال زیاد از وون دیجیتال پیشی خواهد گرفت

مقاله اخیر Yonhap از خبرنامه کره جنوبی حاکی است که بازرگانان محلی آماده پذیرش CBDC ها هستند، آنها حتی آمادگی پذیرش ارزهایی را که توسط بانکهای مرکزی خارجی صادر شده اند نیز دارند.

به طور خاص، این مقاله تأکید می کند که خرده فروشان داخلی بطور فزاینده ای در نظر دارند تا پس از آنکه محدودیت های مربوط به مسافرت که ناشی از سیوع ویروس کرونا می باشد، پایان یافت و گردشگران چینی به کره جنوبی بازگرشتند از ارز دیجیتال چین یعنی یوان دیجیتال استفاده کنند.

گلن وو (Glenn Woo)، رئیس منطقه آسیا – اقیانوسیه Ledger Vault در مصاحبه اخیر خود با کوین تلگراف پیش بینی کرد که ارز مجازی تحت حمایت دولت چین اولین ارزی خواهد بود که در سراسر جهان عرضه می شود.