video thumb

مدیران صندوق پوشش ریسک ارز دیجیتال : اتر بیشتر شبیه یک”تنگستن دیجیتال” است!

بر اساس گزارش های منتشر شده، دو مدیر صندوق ارز دیجیتال

این مدیران صندوق های ارز دیجیتال، اتر را به جای طلای دیجیتال که بیت کوین (BTC) در برخی محافل به آن شناخته شده است، به “تنگستن دیجیتال” تشبیه می کنند، به این دلیل که این توکن به اندازه کافی در برابر قدرت خرید آتی پایدار نیست. آنها عنوان می کنند:

“اتریوم یکی از بزرگ ترین گزاره های ارزش بیت کوین را که کمیابی قابل پیش بینی است، ندارد.”

در این گزارش آمده است که سیاست های پولی پیرامون صدور اتر ناسازگار است و باعث می شود عرضه این توکن در برابر تورم آسیب پذیر بوده و برای ذخیره ارزش نامناسب باشد. در ادامه این گزارش آمده است:

“با توجه به ناتوانی اتر در ارائه خدمات مناسب به عنوان یک ذخیره ارزش، این ارز دیجیتال یک ابزار سوداگرانه بسیار پرخطر است. معامله گران اتر به دنبال کسب سود از تغییرات قیمت بعدی آن در طی یک افق زمانی کوتاه هستند. آنها بازده های بالا را همراه با ریسک بالا دنبال می کنند. با این حال، این بینش ها بدون هیچ گواه و سندی شکل می گیرد.

بسیاری از مدیران صندوق ها همچنان اتر را انتخاب می کنند

اظهارات والد و مک کلورگ پس از آن منتشر شد که PwC در گزارشی عنوان کرد که دارایی های تحت مدیریت صندوق های پوشش ریسک در سال ۲۰۱۹ دو برابر شده و به ۲ میلیارد دلار رسیده است. گفتنی است که ۶۷ درصد از این سبد دارایی ها شامل سرمایه گذاری در اتر می شد. با این حال این دو نفر نتیجه می گیرند “اتر هم یک ذخیره ارزش ضعیف و هم یک ارز دیجیتال بد برای سفته بازی است.”

اما به نظر نمی رسد که Grayscale Investments با این ارزیابی موافق باشد. گفتنی است که کوین تلگراف در تاریخ ۵ ژوئن گزارش داد که این شرکت، حدود ۱۱۰ میلیون دلار اتریوم را در سال ۲۰۲۰ خریداری کرده است.

در پایان لازم به ذکر است که دومین ارز دیجیتال بزرگ توسط بازار در حال حاضر یک روند نزولی دارد و قیمت آن در ۲۴ ساعت گذشته با ۴ درصد کاهش از ۲۴۵ دلار به ۲۳۶ دلار رسیده است.