video thumb

سختی استخراج بیت کوین قرار است، ۱۰ درصد افزایش یابد!

بر اساس گزارش های منتشر شده، سختی استخراج بیت کوین

شبکه بیت کوین به سه گروه تقسیم می شود: کاربران، توسعه دهندگان و ماینرها. کاربران، نودها را برای توزیع اطلاعات راه اندازی می کنند، ماینرها از پردازش داده استفاده می کنند و توسعه دهندگان رونق پروتکل را حفظ می کنند.

هر چهار سال یک بار، رویداد نصف پاداش بلاک در شبکه بیت کوین فعال می شود و میزان بیت کوینی را که می توان استخراج کرد به نصف کاهش می دهد. جدیدترین رویداد هایونگ در ۱۱ مه ۲۰۲۰ اتفاق افتاد و قبل از این رویداد، ماینرها روزانه ۱۸۰۰ بیت کوین تولید می کردند. پس از رویداد هاوینگ، این رقم به ۹۰۰ بیت کوین در روز کاهش یافته است.

هنگامی که یک رویداد هاوینگ اتفاق می افتد، اساساً هزینه ماینرها به دو برابر افزایش می یابد. از آنجا که آنها فقط می توانند نیمی از بیت کوینی را که قبلاً استخراج می کردند، استخراج کنند، درآمدهای آنها به نصف کاهش یافته است.

با کاهش پاداش بلاک و افزایش سختی استخراج، بسیاری از ماینرهای کوچک تلاش می کنند تا با توجه به افزایش شدید هزینه های عملیاتی خود، سازگار شوند. به این ترتیب، بخش نسبتاً زیادی از ماینرها، عملیات استخراج را متوقف می کنند.

از آنجا که ماینرهای کمتری عملیاتی هستند، سختی استخراج بیت کوین به صورت خودکار تنظیم می شود. این اتفاق در اواخر ماه آوریل رخ داد که تعداد ماینرهای فعال بلافاصله پس از رویداد هاوینگ شروع به کاهش کردند.

مشکل استخراج بیت کوین طی ۳ روز ۱۰٫۱۹ درصد افزایش خواهد یافت. منبع: BTC.com

تنظیم سختی استخراج که حدود ۴۰ روز پیش اتفاق افتاد، باعث شده است که نرخ هش شبکه بلاک چین بیت کوین افزایش یابد و استخراج بیت کوین ارزان تر از گذشته شود.

اکنون، با افزایش سختی استخراج به بیش از ۱۰ درصد، خطر اینکه ماینرها، بیت کوین بیشتری را نسبت به آنچه استخراج می کنند، بفروشند نیز می تواند افزایش یابد. اگر این اتفاق بیفتد فشار فروش بیشتری در کوتاه مدت بر بیت کوین وارد می شود.

داده های Byte Tree نشان می دهد که ماینرها در هفته گذشته حدود ۷۳۵۶ بیت کوین را استخراج کرده و ۵،۹۸۴ بیت کوین را خرج کرده اند. ماینرها ۱،۳۷۲ بیت کوین را از آنچه استخراج کرده اند ذخیره کردند و موجودی خالص مثبتی را ثبت کردند.

ماینرها در طی هفت روز گذشته بیت کوین بیشتری را پس انداز دادند و سختی استخراج پایین ماند. منبع: ByteTree

اما هنگامی که تنظیم سختی اتفاق بیفتد، ماینرها بیت کوین کمتری تولید می کنند، به این معنی که موجودی خالص بیت کوین می تواند یک بار دیگر منفی شود، همانطور که در طول ماه مه نیز چنین اتفاقی رخ داد.

سرمایه گذاران پیش بینی می کنند که فشار فروش افزایش یابد

در تاریخ ۱۱ ژوئن، قیمت بیت کوین تنها در طول چند ساعت ۹ درصد کاهش یافت و  بازار سهام شدیدترین اصلاح خود را از اوایل ماه مارس مشاهده کرد. اگر سختی استخراج افزایش یابد و قیمت بیت کوین کاهش یابد، ماینرها بیت کوین بیشتری را پوشش دادن هزینه های عملیاتی خود بفروش می رسانند و بازار می تواند اصلاح شدیدتری داشته باشد که تا زمان تنظیم سختی بعدی ادامه داشته باشد.