video thumb

به گفته کارشناسان، دلار دیجیتال کانادا باید بر روی گنجایش و دسترسی متمرکز شود

بر اساس گزارش های منتشر شده، کارشناسان بانک مرکزی کانادا نظرات خود را درباره نحوه عرضه دلار دیجیتال برای همه کانادایی ها منتشر کرده اند. طبق گفته کارکنان بانک مرکزی کانادا، یک دلار دیجیتال کانادایی باید از نظر در دسترس بودن مشابه اسکناس های سنتی باشند.

در یک یادداشت تحلیلی در تاریخ ۳۰ ژوئن، کارشناسان بانک مرکزی کانادا برخی از اهداف ارز دیجیتالی بانک مرکزی خود (CBDC) را عنوان کردند. این یادداشت های تحلیلی محصولی از کارمندان و تحلیلگران بانک و جدا از شورای مدیریت است، بنابراین لزوماً بیانگر نظرات خود این بانک نیستند.

این گروه از متخصصان توضیح دادند که CBDC باید از ویژگی های اسکناس های بانکی معمولی تقلید کند. این بدان معناست که CBDC باید در اجتماعات شهری، روستایی و دورافتاده برای افرادی که حساب بانکی ندارند، در دسترس باشد و توسط همه افراد اعم از نابینا و کم بینا قابل نیز استفاده باشد. در این یادداشت آمده است:

“CBDC باید به اندازه پول نقد در دسترس باشد.”

درک نیازهای مردم

در این یادداشت آمده است که برای به حداکثر رساندن گنجایش و قابلیت استفاده از این ارز، این بانک باید یک CBDC را ایجاد کند که کانادایی ها بتوانند بدون توجه به داشتن تلفن هوشمند یا داشتن دسترسی به اینترنت، از آن استفاده کنند. افراد باید حتی در مناطقی با پوشش شبکه ضعیف یا بدون شبکه و همچنین در هنگام قطع برق قادر به انجام تراکنش با CBDC باشند.

بانک مرکزی کانادا به عنوان اولین قدم در جهت توسعه دلار دیجیتال پیشنهادی خود، به دنبال درک نیازهای شهروندان خود از طریق مشاوره گسترده با گروه های کاربری، در نظر گرفتن گزینه های مختلف طراحی و عرضه نمونه اولیه قبل از عرضه ارز اصلی می باشد.

یک وسیله قابل دسترس جهانی برای استفاده از CBDC

برای اینکه هر شهروند قادر به استفاده از CBDC باشد، این بانک قصد دارد بر روی یک دستگاه قابل دسترس جهانی مقرون به صرفه (UAD) کار کند که “عناصر دیداری و امنیتی را از اسکناس های بانکی شامل می شود “. این امر باعث امنیت افراد در برابر دستگاه های جعلی می شود و قابلیت اطمینان بیشتری در سیستم CBDC ایجاد می کند.

UAD پیشنهادی می تواند به اندازه یک کارت اعتباری یا بدهی باشد به گونه ای که به راحتی در کیف پول افراد قرار بگیرد. کارشناسان خاطرنشان می کنند که یک UAD به افراد امکان می دهد ارزش خود را از هر جایی وام بگیرد و بدون یک شبکه متمرکز فعالیت نند. UAD همچنین باید برای مدت طولانی بر روی انرژی های محلی کار کند و “دسترسی بالقوه به منابع طبیعی انرژی” مانند نور خورشید داشته باشد.