video thumb

شرکت تجزیه و تحلیل داده‌ها می‌گوید حرکت اخیر قیمت بیت کوین تحت‌تاثیر ماینرها بوده است؛ آیا این موضوع صحت دارد؟

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که حرکت اخیر قیمت بیت کوین

آلفرد چندی پیش به کوین تلگراف گفت: “گفتن چنین چیزی به طور قاطع امری دشوار است، اما به نظر می رسد که اقدامات ماینرها یک تأثیر فوری و مستقیم بر قیمت این ارز دیجیتال دارند.”

وی ادامه داد که “این مسئله به ویژه به هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه مانند آنچه در تاریخ ۲۳ ژوئن اتفاق افتاد، رخ داده است، زمانی که ما شاهد بودیم که ماینرها بیش از ۳۰۰ درصد بیت کوینی را که در آن روز استخراج کرده بودند، فروختند.”

۱۸ ژوئن میزبان رفتاری متفاوت بود

آلفرد در تاریخ ۱۸ ژوئن در گفتگو با کوین تلگراف و با اشاره به با سختی استخراج بیت کوین اظهار داشت که Rolling MRI از زمان وقوع رویداد هاوینگ به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته است، به این معنی که ماینرها بیش از آنچه که استخراج می کنند، بیت کوین نگهداری می کنند. آلفرد در تاریخ ۱ ژوئیه به کوین تلگراف گفت که در مقابل، MRI در ۲۳ ژوئن اوج یافت.

روی کاغذ، این موضوع در واقع به معنای تمرکز بیشتر ماینرها بر امر فروش است که می تواند یکی از دلایل روند نزولی بیت کوین در این اواخر باشد. بیت کوین طی دو ماه گذشته عمدتاً یک طرفه معامله شده است، اگرچه فشارهای اخیر، فروشندگان را کمی تحریک می کند. براساس داده های TradingView.com، پس از یک حرکت به سوی قیمت۹،۷۸۰ دلار در تاریخ ۲۲ ژوئن، این دارایی در روزهای بعد کاهش یافت و قیمت این ارز دیجیتال در زمان نگارش این مطلب حدود ۹٫۱۲۸ دلار است.

میانگین متحرک ۲۰۰ روزه یا MA که توسط BigCheds به آن اشاره شده است، در حال حاضر نزدیک به ۸،۳۶۰ دلار قیمت دارد. خط روندی کهCheds  در مورد آن حرف می زند، در تاریخ ۲۰ مارس به عنوان یک سطح مقاومت نزدیک به ۶،۹۸۰ دلار برای قیمت بیت کوین عمل کرد. لازم به ذکر است که اخیراً، بیت کوین این روند نزولی را پشت سر گذاشت و سطح مقاومت جدید تازه ای را نشان داد.