video thumb

آندریاس آنتونوپولوس می‌گوید، بیت کوین هرگز به طور واقعی خصوصی نخواهد بود

آندریاس آنتونوپولوس (Andreas Antonopoulos) می گوید که احتمالاً بیت کوین

وی در یک جریان مستقیم پرسش و پاسخ در کانال یوتیوب خود در تاریخ ۷ ژوئیه گفت بعید به نظر می رسد که بیت کوین هرگز ویژگی های حفظ حریم خصوصی مانند آنچه را که مونرو (XMR) در اختیار دارد، به کار ببرد.

آنتونوپولوس عنوان کرد که ایجاد چنین ویژگی هایی در ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین “بحث و جدال زیادی را ایجاد می کند.” علاوه بر این، وی عنوان کرد که ساختار بیت کوین به سادگی اجازه امضاهای حلقه و آدرس های پنهانی را نمی دهد.

آنتونوپولوس اظهار داشت: “من فکر می کنم که به زودی شاهد آن خواهیم بود که Schnorr ، Taproot و Tapscript درهای بسیاری از پیشرفت ها را به روی این ارز دیجیتال می گشاید، اما آنها همچنان شامل اثبات دانش صفر یا انواع امضاهای حلقه و آدرس های پنهان نمی شوند که در مونرو انجام می شود .بیت کوین یک کوین حفظ حریم خصوصی نیست. “

آیا خصوصیات حریم خصوصی بیت کوین موثر است؟

ویژگی هایی که آنتونوپولوس به آن اشاره می کند – Schnorr ، Taproot و Tapscript (به روزرسانی اسکریپت برای Taproot) توسط دیگران در جامعه ارز دیجیتال به آنها استناد شده است که می توانند بیت کوین را خصوصی تر کنند.

اندرو پلسترا (Andrew Poelstra)، مدیر تحقیقات شرکت blockchain Blockstain بلاک چین بلاک استریم (Blockstream) از Taproot به عنوان سیستمی نام برد که احتمالاً می تواند هرگونه تراکنشی را که عمدتاً در بلاک چین بیت کوین قابل تشخیص از یکدیگر نیستند را انجام دهد. با این حال، وی خاطرنشان کرد که “مبلغ تراکنش و نمودار تراکنش ها همچنان در معرض دید است که مشکلات بسیار سخت تری هستند که باید رفع شوند.”

طرح های چند امضایی (MuSigs) از Schnorr یک پتانسیل دیگر است. پلسترا گفت که استفاده از این روش، منشا این مجموعه امضاها را نشان نمی دهد یا حتی تعداد امضا کنندگان تراکنش های MuSig را ارائه نمی دهد.

بهتر است بیت کوین را به عنوان یک نام مستعار تصور کرد تا اینکه آن را کاملاً ناشناس بدانیم، زیرا بسیاری از تراکنش ها در بلاک چین بیت کوین حتی با وجود این بهبودهای حریم خصوصی، هنوز هم قابل ردیابی هستند.