video thumb

حملات سایبری به بخش ورزش انگلیس هم نفوذ کردند

مقامات امنیت سایبری در انگلیس هشدار دادند که باج افزارها می‌توانند نهادهای ورزشی را تهدید کنند. مرکز امنیت سایبری انگلیس گزارشی را در ۲۳ جولای منتشر کرد که حاکی از روند رو به رشد حملات باج افزارها به بخش ورزش بود. آنها به نمونه اخیر این باج افزارها اشاره کردند که در آن مهاجمان از جام اتحادیه فوتبال انگلیس (EFL) تقاضای چندین میلیون دلار بیت کوین کرده‌اند.

گفتنی است یکی از باشگاه‌های ناشناس نیز مورد حمله این باج افزارها قرار گرفت که سیستم‌های امنیتی باشگا‌ه‌شان را از کار انداخته بود.

میزان مبلغی که این باج افزارها درخواست داده بودند ۴۰۰ بیت کوین معادل ۳٫۶۶ میلیون دلار بود. این باشگاه از پرداخت چنین مبلغی خودداری کرد که در نتیجه آن داده‌های ذخیره آنها از بین رفت.

این حملات می‌توانند تاثیر زیادی داشته باشند

مطالعه‌ای که دراین خصوص صورت گرفته است نشان می‌دهد این حملات می‌توانند منجر به خسارات قابل توجه‌ای شوند. این مطالعه همچنین اشاره می‌کند که این باشگاه پس از این حمله قادر به استفاده از ایمیل‌ها شرکت و سیستم CCTV یا همان دوربین‌های مدار بسته استادیوم نبود.

هیچ اطلاعات عمومی در مورد attack vector یا همان مسیری که یک attacker  برای بدست آوردن دسترسی طی می‌کند موجود نیست. تنها یک فرضیه وجود دارد که یک ایمیل فیشینگ برای گسترش حمله استفاده شده است. این سیستم ممکن است به سیستم دوربین‌های مدار بسته دسترسی پیدا کرده باشد.

مقامات امنیت سایبری انگلیس افشاء کرده‌اند که این حمله چندین هزار پوند خرج روی دست این باشگاه گذاشته است.

حملات باج افزارها در بخش ورزش

طبق یک مطالعه‌ای که صورت گرفته است، تقریبا ۴۰ درصد حمله‌‌ها در سازمان‌های ورزشی انگلیس مربوط به بدافزارها هستند و یک چهارم آنها به نیز باج افزارها مربوط می‌شوند.

این حمله‌ها از سال ۲۰۱۸ کمی افزایش پیدا کرده‌اند و تاکنون بسیاری از نهادهای ورزشی قربانی این حملات قرار گرفتند. حملات باج افزاری در سراسر جهان بسیار افزایش پیدا کردند.