video thumb

مدیرعامل شرکت Yellow Card: استفاده از ارز دیجیتال در آفریقا در حال رشد است

طبق گفته مدیرعامل یکی از صرافی های قاره آفریقا، محبوبیت ارز دیجیتال

موریس در مصاحبه ای به کوین تلگراف گفت: “در عرصه ارز دیجیتال، همه چیز خیلی سریع در سراسر قاره وبه گونه ای ویژه در نیجریه، آفریقای جنوبی، غنا و کنیا در حال رشد است.”

موریس با ذکر چهار کشور یاد شده که بار اصلی ارز دیجیتال را بر عهده دارند، افزود: “در این مرحله فقط زمان لازم است تا این رشد در صنعت ارز دیجیتال به سمت خارج از قاره نیز گسترش یابد.”

استفاده از ارز دیجیتال در آفریقا روی کاغذ به طور دقیقاً نشان داده نمی شود

برخلاف آمریکای شمالی، با وجود ازدیاد صرافی ها، آفریقا شاهد معاملات خارج از بورس بیشتر، معاملات ارز دیجیتال و تراکنش هاست و این مسئله باعث می شود حجم مشخص صرافی ها کمتر از میزان واقعی نشان داده شود.

موریس درباره حجم دارایی های دیجیتال عنوان کرد: “بخش اعظم آن از طریق صرافی های رسمی اجرا نمی شود بلکه، از طریق واتس اپ یا تلگرام یا فرابورس غیر رسمی اجرا می شود. وی در ادامه افزود:

“من تخمین می زنم که حجم واقعی معاملات ارز د یجیتال در آفریقا، حداقل پنج تا هشت برابر بیشتر از حجمی باشد که عنوان می شود.”

موریس شاهد گسترش استفاده از ارز دیجیتال در آفریقا بوده است

موریس گفت: “من شنیده ام که نیجریه و آفریقای جنوبی از نظر سرانه کاربران ارز دیجیتال در رده پنجم قرار دارند.” وی افزود: “من آمارهایی را مشاهده می کنم که ۱۰ درصد از مردم آفریقای جنوبی مالک بیت کوین هستند. گزارشات اخیر کوین تلگراف مالکیت بالای ارز دیجیتال و میزان استفاده از آن در این منطقه را تأیید می کند.

موریس با یادآوری تجربه خود در زمینه صرافی Yellow Card  و همچنین استفاده از ارز دیجیتال در سراسر این قاره، این داده ها را منطقی ذکر کرد. وی اظهار داشت:

“آمار استفاده ارز دیجیتال در نیجریه و آفریقای جنوبی، تقریباً منحصر به فرد است. با هر کسی که صحبت کنید، حداقل چیزهایی را نسبت به بیت کوین می داند.”

استفاده از ارز دیجیتال برای آفریقا منطقی است

موریس توضیح داد که استفاده از ارز دیجیتال گزینه ای منطقی برای مردم منطقه آفریقاست. بیت کوین به عنوان یک دارایی دیجیتالی جهانی که توسط افراد و به دور از کنترل دولت اداره می شود، پتانسیل انجام تراکنش های سریع و ذخیره پول خودمختار را دارد.

موریس با توجه به مشکلات موجود در زمینه دسترسی به گزینه های مشابه و سنتی تر، جنبه های بیت کوین را برای مردم آفریقا جذاب توصیف کرد. وی همچنین از ارز دیجیتال به عنوان یک منبع جایگزین درآمد برای ساکنان این قاره یاد کرد.

علاقه به ارز دیجیتال در آفریقا تقریباً ۶ سال پیش آغاز شد

موریس عنوان کرد، ساکنان آفریقایی تقریباً بین سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ میلادی به ارزهای دیجیتال علاقه نشان دادند و این صنعت تا سال ۲۰۱۷ شاهد بزرگ ترین کشش عمومی بود.

سال ۲۰۱۷، سال بزرگی برای صنعت ارز دیجیتال بود و همچنین توانست توجه عناوین رسانه های مرتبط با ارز دیجیتال در آسیا، آمریکای شمالی و اروپا به دست آورد. این صنعت جایگاه اصلی را به خود اختصاص داد زیرا بیت کوین در میان حدس و گمان و سفته بازی، بطور چشمگیری شاهد افزایش قیمت بود. موریس در این زمینه عنوان کرد: این جنبش جهانی، مسئله آموزش را در سراسر این صنعت تسهیل می کند.

وی در این باره توضیح داد: “همه کسانی که در آفریقا با آنها ملاقات کرده ام بسیار کاردان هستند.” “وقتی آنها فرصتی مانند ارز دیجیتال را می یابند، علاقه مند هستند که اطلاعات بیشتری راجع به آن کسب کنند.”

صنعت ارز دیجیتال به عنوان یک کلاس دارایی جهانی، از زمان آغاز بیت کوین در سال ۲۰۰۹، رشد قابل ملاحظه ای را مشاهده کرده است و خود را به عنوان راه حلی برای تعدادی از مشکلات، به ویژه به عنوان راه حلی برای تورم در ونزوئلا تا یک طبقه دارایی مالی در آمریکای شمالی معرفی می کند.