video thumb

مقررات نامشخص؛ مانع ورود بانک های هندی به ارز دیجیتال

گاریک هیلمن (Garrick Hileman)، رئیس تحقیقات Blockchain.com در مورد علاقه بانک های هندی به فضای ارز دیجیتال

هیلمن در حالی که با Data Quest صحبت می کرد، اظهار داشت که Blockchain.com نیز به همین دلیل هنوز دروازه پرداخت در هند را ایجاد نکرده است. وی افزود که این اقدام، یک هدف برای این شرکت محسوب می شود.

در اوایل هفته گذشته و طی یک وبینار در مورد مقررات هند، نیشلال شتی (Nischal Shetty)، مدیرعامل صرافی WazirX  تأکید کرد که بانک های هندی علاقه مند به مشارکت در فضای بلاک چین و ارزهای دیجیتال هستند. وی گفت که به نظر می رسد بانک ها برای مشاوره به WazirX نزدیک می شوند و به کاوش در مورد استفاده این فناوری در تراکنش های بین المللی تمایل دارند.

در طی دو سال گذشته، هندوستان شاهد بوده است که بسیاری از کسب و کارهای ارز دیجیتال و بلاک چین به دلیل فقدان مقررات روشن و پشتیبانی بانکی متوقف شده اند. با این حال، تصمیم دیوان عالی کشور مبنی بر ابطال ممنوعیت بانک مرکزی هند، تأثیر مثبتی بر کس و کارهای ارز دیجیتال در این کشور داشته است.

هیلمن عنوان کرد، با وجود پیشرفت هایی که در زمینه قانون گذاری صورت گرفته است، نهادهای نظارتی دیگری وجود دارند که هنوز هم نمی خواهند ارز دیجیتال بخشی از بازار مالی هند باشد.

وی اظهار داشت: هنگامی که این نهادها ارزهای دیجیتال را بپذیرند و مقررات حمایتی را به وجود آورند، هند “شاهد گسترش تجارت، روابط بانکی، فعالیت کارآفرینی و رشد سرمایه گذاری” خواهد بود.

به گفته هیلمن، موضع کنونی قانون گذاران هندی، رشد هند در این فضا را تهدید می کند و “هند شاهد خطر سقوط از سایر مراکز فناوری خواهد بود که دیدگاه مثبت تری در مورد مزایای چندگانه نوآوری ارز دیجیتال دارند.”
همه مقامات قانع نشده اند
هنوز هم مقامات تندروی ضد ارز دیجیتال در هند وجود دارند. سابهاش چاندرا گرگ (Subhash Chandra Garg)، وزیر سابق دارایی هند نیز پیش از این ایده ممنوعیت کامل ارزهای دیجیتال را ارائه داده بود.

گرگ در گفتگوی اخیر با صاحب نظران این صنعت اظهار داشت که این ممنوعیت تا زمانی که ارزهای دیجیتال به عنوان ارز عمل می کنند، اعمال می شود. آنها همچنان به اندازه کالاها برای تجارت و سرمایه گذاری در دسترس هستند، اما باید با روشی مشابه قانون گذاری شوند.