سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

مقامات ایرانی به استخراج بیت کوین چراغ سبز نشان دادند

لیست عناوین این مطلب

به گفته مقامات ایرانی، نیروگاه‌های برق می‌توانند ارزهای دیجیتالی

ایران اعلام کرده است که اکنون به نیروگاه‌های برق کشور این اجازه را می‌دهد تا در عملیات استخراج بیت کوین  فعالیت داشته باشند به شرط آنکه از سوخت یارانه‌ای استفاده نکنند.

دربیانیه‌ای آقای مصطفی رجبی مشهدی عضو هیئت مدیره شرکت توانیر و سخنگوی صنعت برق به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در ۲۷ جولای اظهار داشت نیروگاه‌های برق در کشور امروز قادر هستند که عملیات استخراج بیت کوین را اجرا کنند به شرط آنکه آنها تعرفه‌های مصوب را رعایت کنند و مجوزهای لازم را در اختیار داشته باشند.

آقای مصطفی رجبی مشهدی همچنین بیان کرد که هر نیروگاه برقی که قصد چنین سرمایه گذاری را داشته باشد نمی‌تواند از سوخت یارانه‌ای برای استخراج ارز دیجیتالی استفاده کند.

سخنگوی صنعت برق نیز در ادامه اعلام کرد که ما اکنون در شرایطی هستیم که تامین برق یکی از نیازهای بزرک و مهم برای مردم تلقی می‌شود و به هیچ کسی اجازه نخواهیم داد تا از این تعرفه‌ها سواستفاده کنند.

همه چیز در مورد برق

کوینتلگراف ماه ژانویه در گزارشی از صدور ۱۰۰۰ مجوز برای استخراج ارز دیجیتالی از سوی  وزارت صنایع، معدن و تجارت ایران خبر داد. گفتنی است صدور این مجوزها از زمانی که دولت این فعالیت را صنعتی خواند یعنی در ماه جولای سال ۲۰۱۹ آغاز شده است.

طبق گزارش ایرنا، سخنگوی صنعت برق بیان کرد ۱۴ ماینر ارز دیجیتال در ایران بیشتر از ۳۰۰ مگاوات برق درخواست کرده‌اند که این مقدار خود معادل مصرف برق سه استان کشور است.

طرح تعرفه برای ماینرهای ارز دیجیتال در ایران بستگی به عوامل بازار مانند قیمت سوخت در خاورمیانه دارد. همانطور که می‌دانید استخراج نیاز به برق بسیاری دارد و برق کشور در مقایسه با دیگر نقاط جهان بسیار ارزان است. مصطفی رجبی مشهدی در سال ۲۰۱۹ تخمین زد که تولید فقط بیت کوین تقریبا ۱۴۰۰ دلار از یارانه‌های دولتی استفاده می‌کند.

افرادی که شرکت‌های غیرقانی که دست به استخراج ارزهای دیجیتالی در ایران می‌پردازند را معرفی کنند مبلغی بالغ بر ۱۰۰ میلیون ریال پاداش می‌گیرند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location