سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

نقش بلاک چین در حل چالش های سودآوری غول های صنعت تولید محتوا

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که بلاک چین

علیرغم موفقیت چشمگیر و سرعت در حال رشد کاربر، واقعیتی که در سراسر جهان احساس می شود این است که “اینستاگرام جدید” به سختی سودآور است. یکی از دلایل مهم آن هزینه های زیرساخت فناوری اطلاعات است و بلاک چین ممکن است برای این مشکل راه حل داشته باشد.

مقابله با چالش های سودآوری

در حال حاضر، اکثر پلتفرم های تولید محتوا و فیلم کوتاه مانند TikTok هزینه های زیادی دارند و دو جریان عمده درآمد آنها تبلیغات و تجارت الکترونیکی است. مورد دوم فقط در چین محبوب است. شرکت مادر TikTok ، ByteDance ، به دلیل ادغام خود با تمام پلتفرم های مهم تجارت الکترونیکی در چین، توانست میلیاردها دلار سود را به دست آورد.

هرچه کاربران بیشتری به دنبال فیلم های با کیفیت بالا در رزولوشن ۴K و با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه هستند، سرورها و هزینه های دستیابی کاربر برای پلتفرم های محتوای تولید شده توسط کاربر بصورت تصاعدی رشد می کنند. در سال ۲۰۱۱، Tudou – “یوتیوب چینی” – در یک بیانیه مالی اعلام کرد که هزینه پهنای باند آن ۲۸٫۶ میلیون دلار آمریکا است که ۴۲٫۱ درصد از هزینه درآمد آن را به خود اختصاص داده است. با وجود ۲۲۷ میلیون بازدیدکننده منحصر به فرد ماهانه در پایان سال ۲۰۱۱ ، این میزان معادل ۷٫۹ بازدیدکننده منحصر به فرد در هر ماه به ازای هر دلار هزینه شده برای پهنای باند است. تقریباً یک دهه بعد، بیلیبیلی – یکی دیگر از همتایان چینی YouTube – در بیانیه مالی سالانه ۲۰۱۹ خود اعلام کرد که برای سرورها و پهنای باند ۱۳۲ میلیون دلار هزینه کرده است و ۱۳۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. هر دو شرکت و همچنین “اینستاگرام چینی” Kwai، در حال حاضر کار بسیار سختی را برای سودآوری در پیش رو دارند.

TikTok با ۸۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه خود میلیون ها فیلم را بارگذاری می کند – ۵۰۰ میلیون کاربر در داخل چین و ۳۰۰ میلیون نفر در جای دیگر – و این مسئله را به سطح کاملاً جدیدی می برد. با توجه به تخمین مصرف داده در حدود ۶٫۹ اگزابایت (بیش از ۷۰۰۰،۰۰۰ ترابایت) ، طبق گفته شرکت توسعه نرم افزار Trembit ، تقریباً ۸ میلیون دلار در ماه صرف هزینه زیرساخت های تحویل محتوا می شود. با وجود استراتژی کسب درآمد هنوز مشخص نیست، چنین هزینه های بی پرده می تواند مانعی بزرگ در راه سودآوری TikTok باشد.

ذخیره غیر متمرکز به عنوان راه حل

امروزه، بازار رایانش ابری که تا سال ۲۰۲۲ ارزش آن ۳۶۴ میلیارد دلار تخمین زده می شود، راه حل اصلی برای ذخیره سازی داده های بزرگ در سراسر جهان است. که اکثرا تحت تأثیر ابرهای عمومی مانند خدمات وب آمازون، مایکروسافت آژور و Google Cloud Platform قرار دارد که داده های مشتریان خود را در مراکز داده خود ذخیره می کنند.

در عین حال، براساس تحقیقات انجام شده توسط McKinsey & Company در سال ۲۰۰۸ و توسط محقق Stanford و شریک گروه Antithe در سال ۲۰۱۵ حدود ۳۰ درصد از سرورها در مراکز داده در سرتاسر جهان “از لحاظ عملکردی مرده اند” و این بدان معنی است که آنها فعال و در دسترس هستند اما در طول شش ماه یا بیشتر مورد استفاده قرار نگرفته است. این زیرساخت هنوز انرژی مصرف می کند که به معنای تخلیه مداوم برای صاحبان آن است.

فقط تصور کنید که TikTok توانسته از این سرورهای بیکار استفاده کند تا محتوای ویدئویی خود را در سراسر جهان ذخیره کند – با هزینه ای بسیار کمتر از هر ابر عمومی. این دقیقاً همان چیزی است که محاسبات روی بلاک چین را امکان پذیر می کند.

هدف محاسبات غیر متمرکز، استفاده از سرورهای بیکار برای ذخیره داده های کاربر است که در قسمت های کوچکتر شکسته شده اند و به طور غیرقابل تغییر در چندین نود در یک شبکه ارائه دهنده همتا به همتا ذخیره می شوند.

این امر باعث می شود هزینه های بسیار کمتری برای مصرف کنندگان نهایی در مقایسه با سرویس های بسیار گران قیمت وب آمازون و سایر ابرهای عمومی وجود داشته باشد. مهمتر از آن، استفاده از سخت افزارهای موجود، ردپای کربن را محدود می کند که آن را به بهترین راه حل زیست محیطی برای محاسبات ابری تبدیل می کند.

دیر یا زود، ما می توانیم انتظار توزیع سازمانی برخی از شبکه های ذخیره سازی وب ۳٫۰ را داشته باشیم. این شبکه ها نه تنها مسائل مربوط به هزینه های بالای ذخیره سازی را برطرف می کنند، بلکه خدمات شبکه توزیع محتوا مشابه Cloudflare را نیز ارائه می دهند.

اگر صدها هزار نود در تمام مناطق مهم کلانشهرها توزیع شود، خواهیم دید که مردم و شرکت ها دسترسی سریعتر و ارزان تری به محتوا را در قالب عکس، استودیو و فیلم کسب می کنند.

در مورد TikTok و Bilibili نیز استفاده از چنین شبکه ای واقعاً می تواند این پلتفرم ها را به طور بالقوه سودآور کند و تبدیل به یک تغییر دهنده بازی برای کل صنعت تولید محتوا شوند.

گام بعدی برای صنعت چه خواهد بود؟

قبل از تبدیل شدن به یک جایگزین شناخته شده برای ابرهای عمومی و انتخاب غول هایی که مانند TikTok صدها میلیون کاربر دارند، “خدمات وب غیرمتمرکز آمازون” به یک مورد استفاده در صنعت مناسب نیاز دارد. میزبانی غیرمتمرکز و مدیریت نودهای بلاک چین یکی از آنهاست.

این فناوری با استقرار هزاران نود ذخیره غیر متمرکز با سرعت ۱۰۰ برابر، ساعت ها و هزینه های قابل توجهی را از کسب و کارها و توسعه دهندگان می گیرد و مزایای استفاده از بلاک چین را در زیرساخت های ابری و پذیرش گسترده در صنایع مختلف نشان می دهد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location