video thumb

راه‌اندازی خدمات ارز دیجیتال در بانک دولتی سوئیس

لیست عناوین این مطلب

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که بانک کانتونی سوئیس به نام Basler Kantonalbank اولین بانکی در سوئیس است که برنامه های ارز دیجیتال

طبق گزارشی در تاریخ ۳ اوت آژانس خبری محلی Finews، زیرمجموعه BKB و گروه بانکداری ملی Bank Cler ، روی خدماتی کار می کنند که به مشتریان امکان معامله و ذخیره ارزهای دیجیتال را می دهد. BKB دارای اکثریت سهام در Cler است، اگرچه این شرکت تابعه، یک مجوز بانکی جدا از BKB دارد.

دسترسی به محصولات مالی

سخنگوی BKB این خبر را در گفتگو با کوین تلگراف تأیید کرد. آنها همچنین خاطرنشان کردند که این بانک در پاسخ به افزایش تقاضا برای خدمات ارز دیجیتال در کشور، قصد دارد این محصولات را به بازار عرضه کند. نماینده BKB در این باره اظهار داشت:

“ما در گروه BKB در تلاشیم تا به مشتریان خود راه حلی برای معاملات و واریز ارزهای د منتخجیتالب ارائه دهیم. ما به عنوان یک گروه بانکی منطقه ای (Basler Kantonalbank) و ملی (Bank Cler) ، می خواهیم به مشتریان خود دسترسی ایمن به این محصولات مالی جدید را ارائه دهیم. “

این سخنگو تصریح نکرد که کدام نوع از ارزهای دیجیتال از طریق BKB در دسترس خواهند بود. توسعه در حال حاضر در مرحله اولیه است و هنوز تاریخ آزمایشی برای شروع آن وجود ندارد.

چنین برنامه هایی باعث می شود که Basler Kantonalbank به عنوان اولین بانک تحت حمایت دولت در سوئیس وارد صنعت ارز دیجیتال شود. سخنگوی BKB در مورد این موضوع عنوان کرد: “این موضوع توسط گروه صلاحیت دیجیتالی بانک Cler در داخل گروه BKB هدایت می شود.”

سوئیس به عنوان یکی از حوزه های قضایی که رابطه دوستانه ای با ارزهای دیجیتال دارد، شناخته شده است. در آگوست سال ۲۰۱۸، بانک سوئیسی Hypothekarbank Lenzburg، اولین بانکی سوئیس شد که برای شرکت های فناوری مالی مرتبط با بلاک چین و ارز دیجیتال، حساب ارائه داد. Maerki Baumann ، یک بانک خصوصی در سوئیس، دومین بانکی است که در آگوست سال ۲۰۱۸ ارز دیجیتال را پذیرفت.

همانطور که در تاریخ ۲۰ جولای گزارش شده است، Julius Baer که جزو ۵ بانک برتر سوئیس است، پس از لیست کردن بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در نیمه اول سال ۲۰۲۰ یک سود خالص بیش از ۳۰ درصدی دریافت کرد.