video thumb

جدیدترین برنامه بلاک چین وی چین باعث ایمن سازی مواد غذایی می‌شود

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که بنیاد وی چین (VeChain) از ارائه راه حل ایمنی مواد غذایی مبتنی بر بلاک چین خود بر اساس پلتفرم Blockchain-as-a-Service یعنی ToolChain خبر داده است.

ابزار تازه عرضه شده وی چین مجموعه ای از خدمات برچسب سفید را ارائه می دهد که به بخش غذا اجازه می دهد خدمات مدیریت ایمنی روی زنجیره ای را پیاده سازی کند. این سرویس ها شامل الگوهای ردیابی هستند که مواردی مانند ردیابی مبدا، قابلیت ردیابی برون مرزی، قابلیت ردیابی کامل فرآیند و موارد دیگر را امکان پذیر می کند. آنها امید زیادی دارند که این ابزار برای بسیاری از زیرمجموعه ها و محصولات مانند مواد غذایی تازه، لبنیات، الکل و شراب و مواد غذایی وارداتی مفید باشد.

همچنین شرکت ها به خدمات شخص ثالثی مانند PwC ، Deloitte  DNV GL و از جمله موارد دیگر دسترسی خواهند یافت تا به آنها در کاهش هزینه صدور گواهینامه، حسابرسی، بیمه و خدمات مالی زنجیره تأمین کمک کنند.

وی چین اظهار داشت که امروزه اکثر شرکت ها و پلتفرم های BaaS موجود در بازار تنها برای خدمات چارچوب سطح بالا، “مانند استقرار نودها” کمک ارائه می دهند. آنها توضیح دادند:

“این مانع بزرگ، از پذیرش بلاک چین در بخش مواد غذایی جلوگیری می کند. با ToolChain وی چین، برنامه های آماده به استفاده از بلاک چین می توانند به منظور حل نیازهای تجاری واقعی، برنامه های کاربردی را مستقر کرده و به سرعت اجرا کنند. “

این بنیاد همچنین قالب های داخلی و آماده ای را برای تولید مواد غذایی، پردازش، بسته بندی، تدارکات، خرده فروشی و موارد دیگر تهیه می کند.
سازمان غذا و داروی ایالات متحده یا FDA، اخیراً یک طرح آزمایشی را برای ایمنی مواد غذایی عرضه کرده است و بلاک چین را به عنوان گزینه ای مناسب برای برخی از چالش های شناسایی شده مطرح می کند.

کوین تلگراف نیز در ماه ژوئیه گزارش داد که تیم پشت یبان بلاکچین کاردانو یعنی IOH ، اخیراً با یک شرکت مستقر در وایومینگ یعنی BeefChain همکاری کرده است. آنها همچنین امیدوارند که از فناوری بلاک چین برای بهبود قابلیت ردیابی و امنیت مواد غذایی استفاده کنند.