سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

یکشنبه‌ها؛ زمانی مناسب برای خرید بیت کوین

داده های جدید نشان می دهد که عصر یکشنبه بهترین زمان برای خرید بیت کوین

بیت کوین عصرهای یکشنبه بازده بیشتری را نشان می دهد. منبع: چارلز ادواردز

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است با پایان یافتن آخر هفته، بیت کوین عملکرد بهتری داشته باشد. اول، آخر هفته به طور معمول حجم کمتری را ثبت می کند که احتمال نوسانات زیاد را بالا می برد.

دوم، بازارهای سنتی که معاملات بیت کوین را تسهیل می کنند مانند CME، در آخر هفته تعطیل هستند. باز شدن این بازارها می تواند باعث افزایش بی ثباتی شود.

کاهش حجم معاملات بیت کوین و بسته شدن CME، دلایل احتمالی عملکرد بهتر بیت کوین هستند

در آخر هفته، با بسته شدن بازارهای سنتی حجم معاملات در صرافی های بیت کوین نیز کاهش می یابد. وقتی تعداد معامله گران کمتری در بازار وجود داشته باشد، بازار را در برابر اقدامات بی ثبات تر قیمت ها قرار می دهد.

به عنوان نمونه، در تاریخ ۲۵ و ۲۶ ژوئیه، جفت ارز بیت کوین / تتر در بایننس به ترتیب روزانه ۴۰،۰۰۰ بیت کوین و ۶۵،۰۰۰ بیت کوین را ثبت کردند. سپس، در تاریخ ۲۷ ژوئیه که روز دوشنبه بود، ناگهان حجم آن به ۱۵۰،۰۰۰ بیت کوین رسید. به طور تصادفی، قیمت بیت کوین نیز ۱۱ درصد افزایش یافت.

افزایش قیمت و حجم بیت کوین – دلار در روز دوشنبه ، ۲۷ ژوئیه. منبع: TradingView.com

به دلیل کم بودن حجم معاملات بیت کوین در طول آخر هفته، بیت کوین نیز تمایل به بازگشت ناگهانی معاملات دارد. به عنوان مثال، در روز یکشنبه ۲ آگوست، قیمت بیت کوین به طور ناگهانی ۶ درصد در شب کاهش یافت. این امر منجر به افزایش قیمت شد و داده های ذکر شده در بالا را نادیده گرفت.

بازار قراردادهای آتی CME Bitcoin و بسته شدن آن در طول آخر هفته نیز می تواند بر عملکردهای قدرتمند بیت کوین در روزهای دوشنبه تأثیر بگذارد. CME مشابه بازار سهام ایالات متحده، بازارهای خود را در آخر هفته و در تعطیلات ملی تعطیل می کند.

سرمایه گذاران معتبر و نهادی که از بازار قراردادهای آتی CME Bitcoin استفاده می کنند، باید تا دوشنبه منتظر بمانند. برخلاف دارایی های سنتی، بیت کوین در آخر هفته و تعطیلات در صرافی ها معامله می شود. از این رو، هنگامی کهCME بسته می شود و در روز دوشنبه باز می شود، معمولاً یک شکاف قیمت وجود دارد.

پر کردن شکاف CME نظریه ای است که به طور گسترده در بازار ارز دیجیتال شناخته شده است. داده ها نشان می دهد که بازار صرافی بیت کوین معمولاً برای پر کردن شکاف بین CME و بقیه بازار حرکت می کند. در نتیجه، پس از تعطیلات آخر هفته، بیت کوین اغلب شاهد یک حرکت قیمتی عمده می باشد.

بسته شدن ماهانه معمولاً باعث افزایش نوسانات می شود

در تاریخ ۲ آگوست، هنگامی که بیت کوین طی چند ساعت ۶ درصد کاهش یافت، بیش از ۱ میلیارد دلار ارزش معاملات قراردادهای آتی از بین رفت. این اتفاق همزمان در تعطیلات آخر هفته ژوئیه نیز اتفاق افتاد، یعنی زمانی که قرارداد آتی CME Bitcoin بسته می شود.

در هفته های اخیر، قراردادهای باز در بازار قراردادهای آتی CME Bitcoin به طور قابل توجهی افزایش یافته است و این احتمالاً می تواند بازتابی از چگونگی افزایش نفوذ CME در بازار جهانی بیت کوین باشد.

همچنین ممکن است که داده ها کاملاً تصادفی باشند و کاهش حجم معاملات در آخر هفته دلیل اصلی کاهش قیمت بیت کوین در یکشنبه ها باشد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location