سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

روسیه تصمیم دارد رژیم جدیدی برای اوراق بهادار توکنیزه شده ایجاد کند

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که  قانون جدید “ارز دیجیتال” روسیه یک رژیم نظارتی برای اوراق بهادار توکنیزه شده ارائه می دهد و هیچ قانونی برای ارزهای دیجیتال

نسخه ای که سال گذشته مورد بحث قرار گرفت، به هیچ وجه با ارزهای دیجیتالی همخوانی ندارد. در لایحه دیگری که امسال ارائه شده است، برای خرید مقادیر زیادی ارز دیجیتال با پول نقد، حکم زندان و برای خرید مقادیر کمتر جریمه های سنگین پیشنهاد شده است.

در حالی که نسخه فعلی به ارزهای دیجیتال اشاره می کند، قرار نیست تاجران روسی را به اردوگاه غیر متمرکز بفرستند. اصولاً نسخه فعلی، خرید کالاها و پرداخت خدمات با استفاده از ارز دیجیتال را محدود می کند، در حالی که صدور و معاملات ارزهای دیجیتال با قوانین جداگانه ای تنظیم می شود که در آینده مورد بحث قرار می گیرد. دلیل این امر این است که این اقدام به اصطلاح “قانون گذاری ارز دیجیتال” به هیچ وجه در مورد ارز دیجیتال نیست.

دارایی های مالی دیجیتال برابر با توکن های اوراق بهادار هستند

براساس این قانون جدید، دارایی های مالی دیجیتال یا DFA ، نمایانگر حقوق دیجیتال هستند که از جمله آنها عبارتند از: مطالبات پولی، امکان استفاده از حقوق تحت اوراق بهادار قابل صدور، حق شرکت در سرمایه شرکت سهامی غیر دولتی و حق تقاضای انتقال اوراق بهادار قابل صدور.
به معنای گسترده، این بدان معنی است که دارایی های مالی دیجیتال، اوراق بهادار توکنیزه شده هستند. اصولاً قانون جدید روسیه صدور، گردش مالی و ارائه دارایی های توکنیزه شده را قانون گذاری می کند.

دارایی های مالی دیجیتال را می توان با استفاده از فیات یعنی روبل روسی و ارزهای خارجی و سایر دارایی های مالی دیجیتال خریداری کرد. علاوه بر این، در بازار ثانویه، آنها می توانند به دارایی های یوتیلیتی تبدیل شوند. اما آنها نمی توانند برای ارز دیجیتال خریداری شوند.

برخی از کوین های برتر ممکن است در روسیه مشکلاتی داشته باشد

یک تعریف طولانی و خسته کننده لز ارزهای دیجیتال در این قانون وجود دارد. با این حال، یک اصل مهم وجود دارد که باید به آن توجه کرد:
“ارز دیجیتال مجموعه ای از داده های الکترونیکی (کد دیجیتال) موجود در سیستم اطلاعات است که هیچ شخصی مسئول چنین اطلاعات الکترونیکی نمی باشد.”

این ویژگی مهم ممکن است باعث عدم اطمینان به برخی از ۲۰ ارز دیجیتال برتر شود. این امر ممکن است بر روی دارندگان توکن های تتر (USDT) ،TrueUSD (TUSD) یا ریپل تأثیر بگذارد، زیرا صادر کننده همه این توکن ها، تعهداتی بر عهده دارند. این امر یک تأثیر منفی خواهد داشت، زیرا ساکنان روسیه قادر نخواهند بود آنچه را که به عنوان ارز دیجیتال شناخته می شود، تجارت کنند.

جایی برای استارتاپ ها وجود ندارد

اگر فکر می کردید که این آیین نامه جدید موج جدیدی از استارت آپ های روسیه را برای صدور و تجارت دارایی های مالی دیجیتال ایجاد می کند، اشتباه فکر کرده اید. دارایی های مالی دیجیتال فقط در پلتفرم های دارای مجوز صادر می شوند که با رعایت کامل مقررات فوق العاده دقیق عمل می کنند.

یک شرکت برای به دست آوردن مجوز لازم، باید ساختاری فوق العاده پیچیده بسازد که شامل: خدمات کنترل داخلی، خدمات مدیریت ریسک و غیره است.

این ساختار مشابه ساختاری است که شرکت کنندگان حرفه ای بازار سرمایه از قبل در اختیار داشته اند. علاوه بر این، از آنجا که کلیه فعالیت های این بخش توسط بانک مرکزی روسیه تنظیم می شود، ممکن است تصور شود که کل این ساختار برای موسسات بزرگ مالی که در حال حاضر در بازار فعالیت می کنند طراحی شده است.

نقش استارتاپ ها در بازار احتمالاً به کاربران پلتفرم ها محدود خواهد شد – آنهایی که مایل به افزایش سرمایه برای مشاغل خود هستند. اما در اینجا یک مانع مهم وجود دارد: از آنجا که زیرساخت دارایی های مالی دیجیتال کاملاً بسته است، جذب سرمایه گذاران خارجی فوق العاده دشوار خواهد بود.

به غیر از این، چندین الزام فنی وجود دارد که پلتفرم های صدور باید داشته باشند که از جمله آنها انجام بررسی فرآیند شناسایی هویت مشتری است و در صورت تصمیم گیری توسط مقامات آنها باید قادر به مسدود کردن یا مصادره دارایی باشند. با این وجود هیچ الزام بلاک چینی برای پلتفرم های صدور وجود ندارد. در اصل، این پلتفرم ممکن است بدون فناوری بلاک چین ساخته شود.

توکن های یوتیلیتی و توکن های با پشتوانه دارایی

بنابراین، شما نمی توانید از ارزهای دیجیتال به عنوان روش پرداخت استفاده کنید و هنوز در قانون جدید هیچ قانونی برای ارز دیجیتال وجود ندارد. اما سال گذشته، قانون گذاران روسی، “قانون سرمایه گذاری جمعی” (Crowdfunding Law) را تصویب کردند که اجازه صدور دارایی های یوتیلیتی دیجیتال را می داد (توکن های ابزار). این توکن ها ممکن است از حقوق دریافت کالاها و خدمات برخوردار شوند. علاوه بر این، در همان قانون جایی برای توکن های با پشتوانه دارایی وجود دارد، بنابراین ممکن است در آینده نزدیک اقداماتی از طرف شرکت های روسی در این زمینه انجام شود.
دارایی های یوتیلیتی دیجیتال در قانون دارایی های مالی دیجیتال نیز ذکر شده است. این قانون اجازه می دهد تا پلتفرم های دارایی های مالی دیجیتال، این دارایی ها را صادر کرده و با آنها کار کنند و حتی می توانند آنها را با دارایی های مالی دیجیتال ترکیب کرده و به دارایی های مالی دیجیتال تبدیل کنند.

آیا امکان فعالیت در این بازار وجود دارد؟

بله، چارچوب فعلی امکان صدور دارایی را فراهم می کند، اما سوال اصلی این است: چرا؟ ولی در حال حاضر جواب دقیقی برای این سوال وجود ندارد، اما چندین مورد استفاده وجود دارد.

در این بین، فرصتی عالی برای عرضه اوراق توکنیزه شده – که هم اکنون فقط در اختیار سرمایه گذاران واجد شرایط است – برای خیل گسترده ای از مخاطبان وجود دارد، اما این فقط یک راه حل مناسب برای بازیگران بازار بزرگ است. این می تواند یک ابزار عالی برای درآمد ثابت برای سرمایه گذاران ارز دیجیتال باشد، اما در حال حاضر هیچ سرمایه گذاری در دارایی های مالی دیجیتال با ارز دیجیتال صورت نمی گیرد.

مورد دیگر، اوراق بهادار توکنیزه شده است که به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا در تقسیم سود شرکت کنند. اگرچه، این امر برای بازیگران بازار بزرگ نیز مناسب تر خواهد بود. همانطور که در حال حاضر می توان عنوان کرد، رژیم جدید سرمایه گذاری برای شرکت های کوچک و متوسط یا استارتاپ ها مناسب تر خواهد بود. شاید حتی امکان میکس کردن آن با توکننیزه سازی نیز فراهم شود.

در حال حاضر، بسیاری از مسائل ناشناخته در این قانون وجود دارد. این طعنه آمیز است که با تمام مدتی که برای قانون گذاری ارز دیجیتال صرف شده است، هیچ قانونی برای ارز دیجیتال وجود ندارد. با این حال، قانون گذاران روسی موفق به ایجاد رویکرد روشنی برای قانون گذاری اوراق بهادار توکنیزه شده شده اند.

این قانون ایده آل نیست و بعضی از قسمت های این قانون به شدت نیاز به کار بیشتری دارند و بعضی از قسمت ها حتی عجیب و مرموز به نظر می رسند. اما هنوز امید وجود دارد که با گذشت زمان، بازار جدیدی به وجود آید.

سناریوی محتمل این است که شخصی در این بازار فعالیت خود را آغاز کند و به قانون گذاران کمک کند تا نظر خود را در مورد برخی موارد در قانون تغییر دهند. اما در حال حاضر، پروژه های ارز دیجیتالی که می توانند در روسیه شروع به کار کنند، مانند گذشته کار خواهند کرد یعنی به روشی غیرقابل قانون گذاری و یا فعالیت خود را در خارج از کشور روسیه ادامه دهند. علاوه بر این، همه فعالان بازار روسیه باید منتظر بمانند و ببینند که “ارزهای دیجیتال” در آینده چگونه قانون گذاری می شوند و بانک روسیه چه اقدامی در پیش خواهد گرفت.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location