video thumb

حرکت شبکه IOTA به سوی راه‌اندازی فاز اول Chrysalis در شبکه اصلی خود

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که شبکه IOTA در حال آماده سازی برای راه اندازی فاز اول Chrysalis (که به نام IOTA 1.5 نیز شناخته می شود) در شبکه اصلی خود می باشد که قرار است در هفته آینده صورت بگیرد.

طبق توئیتی که توسط بنیاد IOTA منتشر شده است، این به روزرسانی به شبکه IOTA امکان می دهد تا ۱۰۰۰ تراکنش در هر ثانیه پردازش کند و بار تأیید ۱۰ ثانیه ای را برای این شبکه ایجاد می کند.

در ماه ژوئن نیز این بنیاد آخرین نسخه از نرم افزار نود خود یعنی Hornet را منتشر کرد. این اقدام، راه را برای IOTA 1.5 پس از یک آزمایش جامعه محور، که منجر به یک شبکه پایدار با بیش از ۱۵۰ نود شد، هموار کرد. این آزمایش نشان داد شبکه ارتقا یافته ۱۰ برابر کمتر از نرم افزار نود قبلی IOTA حافظه مصرف کرده است.

گفتنی است؛ در ماه مه، یک تیم غیر متمرکز در رسانه های اجتماعی به نام Society2 کار خود را در چارچوب DeSM مبتنی بر IOTA آغاز کرد. این پروژه با هدف ایجاد استاندارد جدید در حفظ حریم خصوصی، کنترل و قابلیت همکاری بین پلتفرم های رسانه های اجتماعی انجام شده است.

همچنین لازم به ذکر است که در میان همه گیر ی کووید ۱۹، تیم دیگری که در مادرید مستقر است، یک پلتفرم مبتنی بر Iota را به منظور کمک به مبارزه با ویروس کرونا عرضه کرده است.