video thumb

درآمد بیت کوین حاصل از کلاهبرداری از طرح حمایت دولت ویژه مشاغل آسیب‌دیده از کووید ۱۹ کشف و ضبط شد

گفته می شود که ۱۵۰،۰۰۰ دلار بیت کوین به دست آمده از طریق برنامه های وام دهی تقلبی برای کسب و کارهای ساختگی برای پولشویی مورد استفاده قرار گرفته است.

براساس گزارش پلیس متروپولیتن، یک زن آمریکایی با داشتن ۱۱۵،۰۰۰ پوند (۱۵۰،۰۰۰ دلار) بیت کوین دستگیر شده است. گفته می شود که این ارزدیجیتال، درآمد حاصل از طرح کلاهبرداری برای وام های دولتی است که به منظور کمک به کسب و کارهای کوچک در پی همه گیری ویروس کرونا طراحی شده است.

این زن ۳۵ ساله به دنبال جستجوی آدرس مسکونی در ایپسویچ، انگلستان در تاریخ ۱۲ آگوست به جرم کلاهبرداری، پولشویی و بی توجهی به کودک دستگیر شد، مأمورین با موفقیت توانستند بیت کوین های نگهداری شده در کیف پول ارز دیجیتال این فرد مظنون را ضبط کنند.

در تحقیقات مربوطه، مجموعه ای از حساب های بانکی کشف شده است که درآمد چندین برنامه کلاهبرداری برای ” Bounce Back Loans” را دریافت کرده اند. “این طرح توسط دولت ایالات متحده آمریکا برای کمک به مشاغل کوچک تحت تأثیر این همه گیری آغاز شده است.

این پول پس از آن برای خرید بیت کوین به ارزش ۱۵۰،۰۰۰ دلار که در کیف پول مظنون نگهداری می شد، مورد استفاده قرار گرفته است.
یان بارت از تیم بررسی پولشویی Met ،این رفتار را محکوم کرد و گفت:

“سوء استفاده از حمایت دولتی که به کسانی اختصاص دارد که واقعا در این شرایط به آن نیاز دارند، وحشتناک است”

و این فقط دولت نیست که در طی این همه گیری توسط جنایتکاران مورد هدف قرار می گیرد. همانطور که توسط کوین تلگراف گزارش شده است، مقامات ایالات متحده به شهروندان هشدار داده اند که از کلاهبرداری در طی این بحران برای فریب شهروندان خودداری کنند.