video thumb

پروتکل Yam توکن‌های قدیمی را به یک قرارداد حسابرسی شده منتقل می‌کند

پس از فروپاشی پروتکل اصلی Yam Finance به دلیل خط واحد کد، توسعه دهندگان آن قصد دارند این پروژه را در قراردادهای هوشمند حسابرسی شده جدید راه اندازی کنند.

در یک وبلاگ منتشر شده در روز جمعه، توسعه دهندگان یک طرح مهاجرتی را تشریح کرده اند که نشان می دهد توکن های موجود در یک قرارداد هوشمند جدید با یک عملکرد صحیح عملکردی منتقل می شوند.

این راه اندازی مجدد، اندکی پس از آن که مشخص شد آخرین فرصت برای نجات این پروتکل در روز پنجشنبه با شکست روبرو شده است، اعلام شد.

اکنون، جزئیات مربوط به انتقال آتی آشکار شده است. گفتنی استکه این انتقال در دو مرحله اتفاق می افتد و شامل قرارداد اولیه Yam V2 است که اطلاعات مربوط به مانده های قبلی را ذخیره می کند. کاربران نیاز دارند که توکن های V1 و توکن های جدید استخراج شده خود را قبل از یک مهلت نامشخص بسوزانند. این قرارداد انتقال، تخفیف های احتمالی را در نظر نمی گیرد، بنابراین مبلغ به دست آمده به سهم اساسی در کل عرضه توکن ها بستگی دارد.

این قرارداد انتقال، خصوصیات نظارتی نخواهد داشت بلکه در عوض، از رای گیری مبتنی بر امضاء غیر زنجیره ای استفاده می کند تا به این جامعه اجازه دهد مسیر مطلوب رو به جلوی خود را بیان کند.

محتمل ترین مسیر، استقرار قراردادهای کاملاً ممیزی V3 است که راه اندازی مجدد واقعی Yam خواهد بود. هنوز هیچ زمان بندی خاصی در این مورد اعلام نشده است، اگرچه این تیم اعلام کرده است که اطلاعات مشخصی در مورد ممیزی ها در روزهای آینده ارائه خواهد شد.

پس از به کارگیری قراردادها، این تیم “به شدت” با پاداش دادن به دارندگان توکن هایی که “برای نجات سیستم اقدام کرده اند” از آنها حمایت می کند. با این حال، این تصمیم به عهده جامعه خواهد بود که آیا این طرح ارزش اجرای آن را دارد یا خیر.

این مسئله ممکن است بسته به اینکه چند درصد از دارندگان، توکن های خود را برای نجات این پروتکل واگذار کرده اند، منجر به یک معضل سیاسی جالب برای این جامعه نوپا شود. اگر آنها در اکثریت باشند، می توانند این تصمیم را با هزینه دارندگان غیر شرکت کننده عملی کنند. اگر آنها در اقلیت باشند، این تصمیم مستلزم ازخودگذشتگى از سوی دارندگان باقیمانده است.