video thumb

واردکنندگان آهن چینی، ارز دیجیتال را بیش از دلار آمریکا ترجیح می‌دهند

گزارش های منتشر شده حاکی از آناست که واردکنندگان سنگ آهن چینی می خواهند یوان دیجیتال را مورد پذیرش قرار دهند تا تراکنش هایشان وابستگی کمتری به ارز آمریکایی داشته باشد. بر اساس این گزارش ها، بخش سنگ آهن چین به سمت پلتفرم های برون مرزی که از بلاک چین استفاده می کنند، در حال تغییر است تا معاملات تجاری را به جای اینکه در یوان پول ملی انجام دهد.

به گفته China Economic Net، برخی از بزرگ ترین معدنچیان سنگ آهن جهان خواستار پذیرش پلتفرم های بلاک چین شده اند تا مواد را مستقیماً به شرکت های چینی بفروشند، بدون آنکه در ازای هرگونه بازپرداخت، مشکلی داشته باشند.

این گزارش حاکی است که واردکنندگان همچنین می خواهند یوان دیجیتال را به محض آغاز به کار رسمی در این کشور مورد پذیرش قرار دهند تا معاملات آنها کمتر به ارز آمریکایی وابسته باشد.

اخیراً، Ansteel Group International Economic and Trade Co., Ltd وRio Tinto Group یک تراکنش تسویه برون مرزی ۱۰۰ میلیون RMB (14.44 میلیون دلار) با استفاده از بلاک چین را انجام داده اند.

نماینده Rio Tinto طی مصاحبه ای با International Finance News در مورد تراکنش های مبتنی بر بلاک چین اظهار داشت:

“از اوایل سال ۲۰۱۴ ، ما تراکنش های RMB را با Baosteel انجام داده ایم. در سال ۲۰۱۹ ، ما همچنین یک کسب و کار بندری راه اندازی کردیم. اکنون، مشتریان چینی می توانند محصولات ما را در مقادیر کمی از درگاه های چینی خریداری کرده و در RMB پرداخت کنند. ما به عنوان تأمین کننده اصلی مشتریان چینی، معتقدیم که فروش های بندری می تواند به ما در ارائه خدمت بهتر به مشتریان کمک کند.”

خبرگزاری شین هوا نیز در تاریخ ۱۰ آگوست گزارش داد که در نیمه اول سال میزان دریافت و پرداخت های برون مرزی RMB بالغ بر ۱۲٫۷ تریلیون RMB (1.83 میلیارد دلار) بود که نسبت به سال گذشته ۳۶٫۷ درصد افزایش داشته است.

همچنین در ماه آوریل، کوین تلگراف گزارش داد که یک پلتفرم پایلوت برون مرزی مبتنی بر بلاک چین در شهر چینگدائو اجرا شده است. شرکت های درگیر نیز اولین معامله خود را با شرکای آمریکای شمالی و آسیای جنوبی انجام داده اند.