video thumb

دانشگاه یوتا برای جلوگیری از نشت اطلاعات دانشجویی باج درخواستی را پرداخت می‌کند

بر اساس گزارش های منتشر شده، دانشکده علوم اجتماعی و رفتاری دانشگاه یوتا تأیید کرد که آنها در ۱۹ ژوئیه توسط یک حمله باج افزار مورد حمله قرار گرفتند.

مطابق بیانیه منتشرشده از سوی این دانشگاه، این باند بسیاری از رایانه ها را برای چند ساعت غیرقابل دسترسی کرد به طوری که کارمندان از سرورها را به صورت آفلاین استفاده می کردند تا از انتشار این بدافزار به سایر دستگاه ها در شبکه مدرسه جلوگیری کنند.

به دنبال بحث های داخلی صورت گرفته، مقامات تصمیم گرفتند برای پیشگیری از نشت اطلاعات، در همکاری با ارائه دهنده بیمه سایبری این دانشکده ۴۵۷٫۰۵۹ دلار باج پرداخت کنند.

کارکنان این دانشگاه توضیح دادند که بیمه بخشی از باج را پرداخت می کند و بقیه را خودشان پوشش می دهند. هیچ جزئیاتی در مورد ارز دیجیتال مورد استفاده در این تراکنش عنوان نشده است.

در اوایل ماه ژوئن، رسانه ها گزارش دادند که باند باج افزار NetWalker به دانشگاه ایالتی میشیگان یا MSU حمله کرده است. در حالی که این باند تهدید کرده بود که سوابق دانشجویی و اسناد مالی را نشت خواهد داد، مقامات این دانشگاه گفته اند که از پرداخت باج خودداری کردند.

همچنین گفتنی است که کوین تلگراف در تاریخ ۳ ژوئن گرارش داد که گروه باج افزار NetWalker نیز سه دانشگاه آمریکایی را هدف قرار داده است.