video thumb

عملکرد برتر قیمت بیت کوین نسبت به ارزهای ملی در سال ۲۰۲۰!

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که قیمت بیت کوین

داده های یک تحلیلگر ناشناس، عملکرد بیت کوین (BTC) در برابر ارزهای جهانی را از ابتدای سال ۲۰۲۰ مقایسه کرده است. این داده ها نشان می دهد که قیمت بیت کوین بین ۵۰ تا ۱۲۸ درصد در برابر ارزهای اصلی جهان افزایش یافته است.

عملکرد بیت کوین در برابر ارزهای مختلف جهانی. منبع: DriftwoodPalace

این تحلیلگر عنوان کرد:

”قیمت بیت کوین را با ارزهای مختلف و در بازه های زمانی مختلف به روز کنید. بیایید با YTD شروع کنیم، قیمت از ۵۷ درصد در اتحادیه اروپا به ۱۰۰ درصد در آرژانتین، برزیل، عربستان سعودی، روسیه، ترکیه و غیره افزایش می یابد (قیمت ها بر اساس نرخ ارز رسمی دلار است و ممکن است در واقعیت متفاوت باشد).”

بیت کوین در برابر کاهش ارزش ارزها، اغلب با نرخ بالای تورم عملکرد به مراتب بهتری داشته است. به عنوان مثال، پزوی آرژانتین ۵۳٫۹ درصد تورم در سال ۲۰۱۹ را به ثبت رساند که بالاترین میزان آن در بیش از ۳۰ سال گذشته است.

در برابر لیر برزیل و پزوی آرژانتین، بیت کوین ۱۲۸٫۴ درصد و ۱۰۳٫۵ درصد افزایش داشته است. ایت دارایی دیجیتال همچنین سود ۵۶ تا ۶۹ درصدی را در برابر ارزهای ذخیره مانند دلار آمریکا و یورو به ثبت رسانده است.

بولیوار ونزوئلا نیز درمقابل تورم بیش از حد کنترل نشده به شدت در برابر بیت کوین کاهش یافت. ماهیت ناپایدار بسیاری از اقتصادهای آمریکای لاتین، اغلب منجر به رکوردهای جدیدی برای تراکش های همتا به همتای بیت کوین در ونزوئلا و آرژانتین می شود.

آیا بیت کوین به طور بالقوه می تواند یک پوشش ریسک در برابر تورم شود؟

از اوایل سال ۲۰۲۰، سرمایه گذاران برجسته وال استریت مانند میلیاردر پل تودور جونز، بیت کوین را به عنوان یک پوششریسک بالقوه در برابر تورم توصیف کرده اند. MicroStrategy ، یک شرکت دولتی با یک میلیارد دلار سرمایه در ایالات متحده نیز اخیراً ۲۵۰ میلیون دلار بیت کوین را به عنوان دارایی اصلی خزانه خود خریداری کرد.

عملکردهای قوی بیت کوین در برابر همه ارزهای جهانی هر ساله می تواند این استدلال را تقویت کند که این ارز دیجیتال به عنوان یک ذخیره ارزش در حال پیشرفت است.

همچنین لازم به ذکر است که قیمت بیت کوین در مارس ۲۰۲۰ بیش از سایر کالاها یا شاخص ها کاهش یافت. این اتفاق در حالی رخ داد که قیمت بیت کوین با ۶۵ درصد کاهش در بیتمکس به ۳۵۹۶ دلار رسید.

با وجود این، بیت کوین دوباره بجای اول خود برگشته است و سالانه بالغ بر ۱۲۴۰۰ دلار را ثبت می کند و ۲۴۴ درصد سود سالانه را در اوج ماه به ثبت می رساند. این تحلیلگر مستعار با تأکید بر مومنتوم شدید بیت کوین افزود:

“اوایل سال جاری بیت کوین بیشتر از هر شاخص یا کالای دیگری سقوط کرد. تعداد اندکی از شاخص ها یا دارایی ها آن ضررها را بازیابی کرده اند. در عین حال، بیت کوین از اواسط فوریه بیشتر از تمام ارزها صعود کرده است. از ۶ درصد در سوئد گرفته تا ۵۰ درصد در برزیل و زامبیا. “

قیمت بیت کوین می تواند از عدم اطمینان اقتصادی سود ببرد

براساس روند مثبت قیمت بیت کوین و عملکرد شدید آن در برابر ارزهای ذخیره، استراتژیست ها معتقدند که بیت کوین می تواند در میان عدم اطمینان اقتصادی فعلی به پیشرفت خود ادامه دهد.

ملتم دمیرورس (Meltem Demirors)، رئیس ارشد استراتژی CoinShares اظهار داشت:

“بنابراین بیت کوین در کجای چرخه اقتصادی قرار دارد؟ در دوره های عدم اطمینان اقتصادی و ضعف دلار، بیت کوین به احتمال زیاد به مانند طلا سود خواهد برد. اگر تأمین مالی بیت کوین ادامه یابد، نمی توان از این سیستم مالی جدا افتاد. “

البته گفتنی است که برخی از تحلیلگران معتقدند که بجای افزایش ارزش بیت کوین، این ارزش ارزهای جهانی است که در برابر بیت کوین و دارایی های دیگر مانند طلا کاهش یافته است.