video thumb

پیامد رسوایی Wirecard، اخراج ۵۰ درصد از کارکنان آلمانی این شرکت است

Wirecard اعلام کرده است که در پی رسوایی ۲٫۱ میلیارد دلاری که در ماه ژوئن این شرکت را ورشکسته کرد، ۷۳۰ نفر از ۱۳۰۰ پرسنل خود را در آلمان برکنار خواهد کرد.

طبق گزارش Law360، مایکل جفه (Michael Jaffé)، وکیل و نماینده مدیر Wirecard عنوان کرد که “تعدیل نیروی گسترده” برای شرکت ضروری بود تا به طور موثر گزینه بهره برداری از مشاغل اصلی خود را حفظ کند.

جفه اظهار داشت: “اقدامات بازسازی و تعدیل هزینه کافی نیست.” “وضعیت اقتصادی Wirecard AG با توجه به کمبود نقدینگی و شرایط رسوایی به وجو آمده، بسیار دشوار بوده است.”

دو ماه پیش حسابرسان نتوانستند بیش از ۲٫۱ میلیارد دلار را که قرار بود در حساب های شرکت های فین تک فیلیپین وجود داشته باشند را پیدا کنند. مارکوس براون (Markus Braun)، مدیرعامل سابق و سایر مدیران اجرایی به دلیل اظهار نادرست مقدار موجودی در این شرکت دستگیر شدند و این پردازنده پرداختی در تاریخ ۲۵ ژوئن به کار خود پایان داد.

شرکت زیرمجموعه انگلستان Wirecard تعدادی کارت بدهی ارز دیجیتال از جمله Crypto.com و TenX را صادر کرد و در نتیجه حسابرسی، این شرکت به دستور اداره امور مالی کشور به حالت تعلیق درآمده است.

حداقل شش نفر از شرکت Wirecard قبل از اعلام جفه توانستند شغل جایگزین پیدا کنند. طبق گزارش رویترز، یک تیم فناوری شش نفره از Wirecard به مرحله نهایی گروه فین تک مستقر در برلین حرکت می کنند.

از زمان اعلام انحلال، Wirecard تمهیداتی را برای فروش عملیات ایالات متحده خود به Railsbank، استارتاپ محلی با پشتوانه ویزا و کسب وکار برزیلی خود به PagSeguro Digital، یک رقیب در نیویورک ترتیب داده است. جفه اظهار داشت که این شرکت در حال مذاکره با چندین طرف علاقه مند در مورد فروش کسب و کار اصلی خود می باشد.

با وجود بازداشت براون و بنگاه اقتصادی که در حال حاضر در حال اداره آن است، هنوز هم چند کار ناتمام در این رسوایی باقی است. گفته می شود که جان مارشالک (Jan Marsalek)، مدیر ارشد عملیاتیlam در روسیه است، وی فراری است و امرار معاش خود را با بیت کوینی (BTC) انجام می دهد که وی توانست از دبی انتقال دهد. علاوه بر این، اخیراً یکی از مدیران اجرایی Mastercard در بانک FBME در قبرس در پوشش پولشویی مرتبط با Wirecard نقش داشته است.