video thumb

همکاری Everledger با JD.com برای مقابله با الماس‌های جعلی در چین

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که مشارکت Everledger با JD.com به خریداران در چین اجازه می دهد تا الماس را با اطلاع از منشاء آن خریداری کنند. بر اساس این گزارش ها،شرکت زنجیره تامین DLT Everledger با فروشندگان الماس محلی چینی همکاری می کند تا تضمین کند که مشتریان فقط سنگ های قیمتی واقعی را دریافت می کنند.

در یک اطلاعیه، Everledger، یک دفتر ثبت اسناد (رجیستری) جهانی دیجیتال عنوان کرد که این شرکت با غول تجارت الکترونیکی چینی JD.com و همچنین انستیتوی سنگ شناسی آمریکا (GIA) برای پیاده سازی زنجیره تامین مبتنی بر فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) با قابلیت تأیید صحت سنگ های فردی همکاری می کند.

با توجه به محدودیت های اعمال شده در کسب و کارها در طول همه گیری، بسیاری از خریداران به خرید الماس بصورت آنلاین روی آورده اند، جایی که ارزیابی کیفیت و صحت آن دشوار است. در چین، “هزاره ها” ۶۸ درصد از تمام الماس های خود را بصورت آنلاین خریداری می کنند.

Everledger که توسط Hyperledger Fabric طراحی شده است از گزارشات ارائه شده توسط GIA برای ارزیابی الماس از طریق شرکت تجارت الکترونیکی چینی JD Chain ، یک بلاک چین ضد جعل و ردیابی استفاده می کند، بنابراین مشتریان می توانند یک سنگ را با توجه به اطلاعات مربوط به منشاء، رنگ، قیراط، شفافیت وصاحبان قبلی آن خریداری کنند. طبق گفته این شرکت DLT، این فرآیند به JD.com اجازه می دهد تا موارد کلاهبرداری را به طور مؤثرتر مشاهده کند.

Everledger در سال ۲۰۱۵ با هدف حل مسائل ایجاد شده به دلیل خرید الماس و سنگ هایی که به طور معمول در یک منطقه جنگی استخراج شده اند و برای تأمین مالی رژیم های سرکوبگر فروخته شده اند، تاسیس شد.

شرکت زنجیره تأمین تنها شرکتی نیست که پتانسیل خریداران الماس را در بازار چین مشاهده می کند. کوین تلگراف در ماه دسامبر گزارش داد که Alrosa روسیه، بزرگ ترین شرکت استخراج الماس در جهان با Tencent، اپراتور وی چت همکاری کرد تا یک میلیارد کاربر این برنامه بتوانند الماس را بصورت آنلاین خریداری کنند.

برخی از بزرگ ترین بازیکنان صنعت الماس پیش از این با پلتفرم های مبتنی بر بلاک چین برای معرفی راه حل های دفتر کل توزیع شده همکاری کرده اند تا مشتریان بتوانند سنگ های اصیل را خریداری کنند.

در سال ۲۰۱۸، De Beers Group شرکتی که مفهوم حلقه نامزدی الماس را اختراع کرده است، اعلام کرد که به دنبال بلاک چینی برای بهبود شفافیت زنجیره ارزش الماس است. در همان سال، خرده فروش بزرگ مستقر در هنگ کنگ Chow Tai Fook برای افزایش فروش خط T MARK خود به پروژه Everledger پیوست که در آن الماس ها با کدهای قابل ردیابی حک شده اند تا بتوان منشأ آنها را بررسی کرد.