video thumb

مسیر Aave به سمت تمرکززدایی امیدوار است که سرمایه‌گذاران نهادی را به سمت خود جلب کند

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که توسعه دهندگان در حال ساختن آینده مالی هستند. Aave به عنوان یک پروتکل برتر دیفای ظاهر شده و ۱٫۵ میلیارد دلار آن در قراردادهای هوشمند قفل شده است. همچنین نخستین پروژه دیفایی است که به ارزش بازار ۱ میلیارد دلاری رسیده و مجوز موسسه پول الکترونیکی را از سازمان رفتارهای مالی انگلستان دریافت کرده است.

Aave اخیراً پوپوزال Aavenomics خود را برای پاداش دادن به ارائه دهندگان نقدینگی و دارندگان AAVE که در این موقعیت پر ریسک شرکت می کنند و این پروتکل را ایمن نگه می دارد، راه اندازی کرد. استانی کولچوف (Stani Kulechov)، مدیرعامل Aave در تماس تلفنی به کوین تلگراف گفت که این عملکرد به دارندگان Aave token اجازه می دهد تا در این مدل ایمن سهامداری کنند، سرمایه گذاران نهادی بیشتری را جذب کنند و عموم مردم را به سپرده گذاری در Aave ترغیب کنند.

هدف از Aavenomics ایجاد یک نقطهٔ شیلینگ است که در آن رشد، پایداری و ایمنی پروتکل نسبت به اهداف سهامداران فردی در اولویت باشد. کولچوف در این باره توضیح داد:

“یکی از عملکردهای AAVE به دارندگان اجازه می دهد تا در یک مدل ایمنی شرکت کرده و ایمنی را برای آن سپرده گذاران فراهم کنند.”

مدل ایمنی یک سازوکار مهم برای ایمن کردن توکن های AAVE است که به عنوان یک بیمه در برابر Shortfall Events عمل می کند. وی می گوید، مشوق های مالی بر روی سهمدارانی که بیشترین ریسک را می کنند، متمرکز خواهد شد.

برای تمرکززدایی بیشتر نظارت پروتکل Aave، این پروژه توکن LEND را به AAVE منتقل می کند. این امر از طریق رای گیری Genesis Governance با نرخ پیشنهادی ۱۰۰ LEND در هر ۱ AAVE انجام خواهد شد.

کل عرضه AAVE 16 میلیون توکن خواهد بود. سیزده میلیون توکن AAVE توسط LEND بازخرید می شود. این بدان معناست که عرضه توکن Aave در مقایسه با LEND کمتر خواهد شد. به گفته کولچف، دلیل این امر، بیشتر از هر چیزی ارتقاء فنی است. او توضیح داد:

“اگر یک اشکال در قرارداد هوشمند وجود داشته باشد، یا یک نقدینگی شکست خورده یا یک حادثه ای رخ داده باشد که کسری در این پروتکل به وجود آید، گفته می شود که با استفاده از AAVE بیشتر می توان کسری پروتکل را نجات داد.”

یک ذخیره ۳ میلیون تومانی Aave برای تشویق توسعه دهندگان پروتکل در آینده کنار گذاشته شده است. او در این باره می گوید:

“اگر کسی در حال ساخت قابلیت های جالب توجهی برای این پروتکل است، می توان از این ذخیره برای پشتیبانی از این نوع اقدامات استفاده کرد.”

کولچوف تأکید کرد که همکاری پروتکل ها در اکوسیستم دیفای اتریوم برای ایجاد امکان ارزیابی فعلی بازار دیفای بسیار مهم است. وی افزود:

“عامل اصلی رشد چشمگیر در فضای دیفای بستگی به زیرساخت هایی دارد که توسعه دهندگان می توانند از یک یا دو پروتکل پایه استفاده کنند و پروتکل های دیگری را در بالای آنها بسازند.”

وی اظهار داشت که پروژه های در حال ساخت ماهیتی آزمایشی دارند. به گفته کولچف، هدف نهایی دیفای از بین بردن ناکارآمدی های امور مالی سنتی و ایجاد زیرساخت های غیرمجازی است که به مردم اجازه می دهد بدون هیچ مانعی به این سیستم مالی دسترسی پیدا کنند.

کولچف اشاره کرد که در حال حاضر، حدود ۳۰ نقطه دسترسی مختلف برای دسترسی کاربران به پروتکل Aave وجود دارد. کیف پول های ارز دیجیتال به مردم امکان می دهد تا از این پروتکل استفاده کرده و استیبل کوین ها و سایر وجوه را برای کسب سود سپرده گذاری کنند.

این سیستم بدون مجوز نیز یک عامل اصلی برای پذیرش گسترده ارز دیجیتال است. وی توضیح داد که بدون مجوز بودن به این معناست که هر کسی می تواند قابلیت های دیفای را ایجاد کند. وی در این خصوص عنوان کرد:

“هر توسعه دهنده ای از مناطق مختلف جهان می تواند یک برنامه جدید مالی یا غیر مالی ایجاد کند که از Aave در هر مکان و هر زمان استفاده می کند زیرا پروتکل ما برای توسعه دهندگان قابل دسترسی است و این یک عامل مهم برای پذیرش است.”

کولوچف می گوید که پروتکل های دیفای، خود را برای اجرای قراردادهای هوشمند به صورت غیرمجاز اداره خواهند کرد. مقررات در آینده بر روی روند ایجاد قراردادهای هوشمند و اطمینان از اینکه قراردادهای هوشمند برای اجرا در شبکه اصلی به اندازه کافی ایمن هستند، متمرکز خواهد شد.