video thumb

توقف فعالیت ۷۵ صرافی ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۰!

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که صرافی های ارز دیجیتال در سال جاری با سرعت بالایی در حال ناپدید شدن هستند. از آنجا که امسال حداقل ۷۵ صرافی ارز دیجیتال به دلیل هک، کلاهبرداری بسته شده یا به سادگی به دلایل نامعلومی ناپدید شده اند.

طبق گفته Crypto Wisser Exchange Graveyard، پنج صرافی به عنوان کلاهبرداری معرفی شده و چهار مورد از جمله Altsbit و Nerae، به عنوان صرافی های هک شده شناسایی شده اند.

در کل ۳۱ صرافی، فعالیت های خود را به طور داوطلبانه متوقف کردند، در حالی که ۳۴ صرافی به دلیل ناپدید شدن بدون هیچ توضیحی با عنوان “MIA” برچسب گذاری شدند. صرافی هلندی NLexch و Chilean Chilebit دو موردی بودند که توسط دولت های متبوع خود در سال ۲۰۲۰ تعطیل شدند.

برخی از گرایش های کلان وجود دارد که به توضیح این که چرا بسیاری از صرافی های کوچکتر شکست می خورند کمک می کند. رشد دیفای و ظهور صرافی های غیرمتمرکز در سال ۲۰۲۰ ، باعث شده تا بسیاری از عملیات های کوچک از بین بروند.

فشار تنظیم مقررات نیز نسبت به روزهای ابتدایی این صنعت افزایش یافته است و بسیاری از مراکز خرید به راحتی نتوانسته اند مطابق با الزامات باشند. هک و کلاهبرداری نیز به عنوان موارد در حال رشد برای صرافی ها ذکر شده است.

گفتنی است که دو صرافی بزرگ جدید که در آینده معاملات ابری دارند، BitMEX و KuCoin هستند.

به دنبال تشکیل پرونده های کیفری علیه مدیران BitMEX در هفته گذشته به دلیل نقض مقررات بانکی، شرکت امنیتی ارز دیجیتال Chainalysis این صرافی را به عنوان “پر خطر” خوانده است.

این شرکت امنیتی با هشدار به تعدادی از مشتریان برجسته خود از جمله آژانس های دولتی، بانک ها و صرافی ها، به آنها اطلاع داد که هرگونه مبادله با آن، باید پر خطر تلقی شود.

به نظر می رسد برخی از معامله گران نسبت به ماندگاری آینده BitMEX محتاط هستند، بر اساس Coin Metrics، بیش از ۵۰۰ میلیون دلار بیت کوین بین ۳۰ سپتامبر و ۳ اکتبر از از صرافی خارج شده است.

صرافی KuCoin مستقر در سنگاپور در اواخر ماه سپتامبر با یک هک ۲۰۰ میلیون دلاری روبرو شد  اما با ارائه تعدادی از به روزرسانی های امنیتی به منظور اطمینان از شفافیت، سعی در اطمینان بخشی به کاربران دارد. آخرین اطلاعیه در این مورد در تاریخ ۶ اکتبر بروزرسانی شده است و عنوان می کند که این شرکت با حسابرسی بر دارایی های مختلف تحت تأثیر قرار می گیرد.

صرافی های ارز دیجیتال تنها پلتفرم هایی نیستند که از بین می روند. طبق سایت deadcoins.com تقریباً ۲۰۰۰ آلت کوین و توکن نیز از بین رفته اند.