video thumb

صرافی هک شده KuCoin فعالیت‌های خود را از سر می‌گیرد

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که صرافی ارز دیجیتال KuCoin پس از یک هک بزرگ تا حدی در حال بازیابی سپرده ها و برداشت های خود می باشد.

همانطور که KuCoin رسماً اعلام کرده است این پلتفرم، بروزرسانی امنیت کیف پول را برای ارزهای دیجیتال اصلی مانند بیت کوین (BTC)، اتر (ETH) و تتر (USDT) به پایان رسانده است.

پس از این بروزرسانی، KuCoin خدمات واریز و برداشت بیت کوین، اتریوم و USDT مبتنی بر در ERC-20 را از سر گرفت. بر اساس این اعلامیه، USDT که بر روی بلاک چین های دیگر مانند EOS ، Tron و Omni نیز اجرا می شود هنوز برای برداشت قابل دسترسی نیست. KuCoin در این خصوص اظهار داشت:

“KuCoin به تدریج خدمات واریز و برداشت همه توکن ها را بازیابی می کند و سرویس کامل USDT نیز به زودی از سر گرفته خواهد شد؛ لطفا اطلاع رسانی کنید.”

KuCoin اشاره کرد که بیت کوین، اتر و تتر همگی آدرس های سپرده جدیدی ایجاد کرده اند. در حالی که آدرس های قدیمی هنوز در دسترس هستند، این صرافی به کاربران توصیه می کند که آدرس های سپرده خود را به روز کنند.

بازیابی جزئی برداشت های ارزهای دیجیتال در KuCoin حدود ۱۰ روز پس از آن رخ داد که این صرافی در اواخر سپتامبر دچار هک گسترده ای شد. در حالی که در ابتدا این صرافی ضررهای وارد شده را حدود ۱۵۰ میلیون دلار تخمین زده بود، شرکت بزرگ تجزیه و تحلیل ارز دیجیتال Chainalysis ضرر وارد شده را ۲۷۵ میلیون دلار برآورد کرد.

جانی لیو (Johnny Lyu )، مدیرعامل KuCoin Global قبلاً به کوین تلگراف گفته بود که این نقض بر کیف پول های آنلاینی که توکن های BTC ، ETH و ERC-20 را در اختیار داشتند نیز تأثیر گذاشت. تعداد زیادی از توکن های سرقت شده ERC-20 متعاقباً توسط پروژه های بزرگ ارز دیجیتال مسدود شدند. لیو در تاریخ ۳ اکتبر اعلام کرد که مدیران KuCoin موفق شده اند مظنونان هک را با وجود مدارک قابل اثبات پیدا کنند.