video thumb

گسترش خدمات بانکی فین‌تک انگلیس به مشتریان ارز دیجیتال هند

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که پلتفرم بانکی آنلاین مستقر در لندن Cashaa در حال برنامه ریزی برای راه اندازی یک neobank – یا بانک اینترنتی – طرفدار  ارز دیجیتال در هند است. کومان گوراو (Kuman Gaurav)، بنیان گذار Cashaa به کوین تلگراف گفت که Cashaa هند به کسب و کارها و افراد هندی اجازه می دهد که در این بانک حساب پس انداز افتتاح کنند و ارزهای دیجیتال را مانند هر ابزار مالی دیگر خریداری، ذخیره و پس انداز کنند.

وی عنوان کرد: “برای وام دهی، ما کلاس دارایی های دیجیتال را همراه با طلا و املاک و مستغلات به عنوان وثیقه اضافه خواهیم کرد.”

گوراو درباره نیاز به یک بانک طرفدار ارز دیجیتال در هند توضیح داد و گفت: بیشتر بانک های هند تمایلی به ارائه خدمات بانکی به کاربران ارز دیجیتال ندارند. وی در ادامه افزود که Cashaa India اولین بانک ثبت شده ای است که اجازه سپرده گذاری و برداشت ارزهای دیجیتال را دقیقاً مانند روپیه هند می دهد.
Cashaa خدمات بانکی B2B را به بیشتر شرکت های بزرگ ارز دیجیتال هند ارائه داده است. راه اندازی بانک نئو به این پلتفرم اجازه می دهد تا خدمات ارز دیجیتال و بانکی خود را به افراد نیز گسترش دهد.

Cashaa اخیراً مجوزهای نظارتی را دریافت کرده است تا به عنوان یک پلتفرم بانکداری اینترنتی طرفدار ارز دیجیتال در سراسر انگلیس، اروپا و ایالات متحده فعالیت کند. این شرکت قصد دارد تا ماه دسامبر سال جاری با پشتیبانی از یورو، پوند انگلیس و دلار آمریکا، کار پلتفرم بانکی خود را آغاز کند.

گوراو اظهار داشت که Cashaa در ابتدا خدمات بانکی خود را به شرکت های تعاونی هند آغاز خواهد کرد و خدمات کامل خود را در سال آینده راه اندازی خواهد کرد. تمرکز این شرکت بر روی “سه ایالت کلیدی” در هند است و سپس قصد دارد در سراسر کشور گسترش یابد.

با تأمل در مقررات هند، گوراو عنوان کرد که مقررات فین تک در این کشور هنوز در حال پیشرفت است. وی اظهار داشت به همین دلیل است که محدود کردن کلاهبرداری های مالی با استفاده از رمزهای عبور یکبار مصرف و فنون فیشینگ بسیار دشوار است.

وی همچنین اضافه کرد که دولت و موسسات مالی مالی هند به خوبی از پتانسیل ارزهای دیجیتال آگاه هستند و هیچ نشانه ای از دولت در مورد ممنوعیت احتمالی ارزهای دیجیتال رویت نشده است. وی تأکید کرد که گزارش های مربوط به تحریم قریب الوقوع ارز دیجیتال در هند توسط رسانه ها فقط حدس و گمان بوده است و افزود که مقررات به احتمال زیاد مانعی برای ارائه خدمات ارز دیجیتال توسط Cashaa India به کاربران نخواهد بود.