video thumb

بانک بزرگ شیلی در پی وقوع یک حمله باج‌افزاری تمام شعب خود را تعطیل می‌کند

بر اساس گزارش های منتشرشده، Banco Estado، تنها بانک دولتی در شیلی و یکی از سه بانک بزرگ این کشور، به دلیل حمله سایبری که مشخص شد به وسیله یک باج افزار صورت گرفته که توسط REvil راه اندازی شده است، مجبور شد فعالیت های خود را در سراسر کشور تعطیل کند.

طبق یک بیانیه عمومی، شعب این بانک حداقل برای یک روز بسته خواهند ماند، اما تصریح کرد که سرمایه مشتریان تحت تأثیر این حادثه قرار نگرفته است.

با استناد به منابع نزدیک به تحقیقات، ZDNet گزارش داد که باند باج افزار REvil در پشت این حمله قرار دارد. گزارش شده که این حمله از یک سند آفیس آلوده به بدافزاری نشات می گیرد که یکی از کارمندان دریافت کرده و شروع به باز کردن آن کرده است.

این حادثه به مقامات شیلی گزارش شد که آنها اخطار امنیت سایبری را صادر کردند که در مورد یک کمپین گسترده باج افزار با هدف قرار دادن بخش خصوصی در این کشور هشدار می داد.

علی رغم برسی موضوع توسط کارشناسان IT در Banco Estado، آنها به این نتیجه رسیدند که عملیات عادی این بانک نباید در روز دوشنبه انجام شود، بدین معنی است که خسارت ناشی از باج افزار می تواند بیشتر از حد انتظار باشد.

REvil به دلیل حراج داده های دزدیده شده در حملات خود، قرار دادن آنها در وب سایت رسمی اش و اغلب درخواست مونرو (XMR) به عنوان روش پرداخت باج، معروف می باشد.

Banco Estado در ساعت ۱۲:۵۷ بعد از ظهر روز دوشنبه، موفق شد ۲۱ شعبه خود را در کشور با انجام خدمات محدود به سپرده ها و حواله جات مجددا برقرار کند، اما آنها را دوباره در ساعت ۱۴:۰۰ منطقه زمانی شرقی تعطیل کرد.

در ماه ژوئن، کوین تلگراف گزارش داد که REvil داده های دو شرکت حقوقی مستقر در ایالات متحده را به سرقت برده است. این داده ها در تاریخ ۶ ژوئن از طریق وبلاگ رسمی REvil در دارک نت نمایان شد، جایی که مناقصه گران به دنبال کسب ۵۰ گیگابایت داده از Fraser Wheeler & Courtney LLP و ۱٫۲ ترابایت داده از پایگاه داده Vierra Magen Marcus LLP هستند.