video thumb

صرافی ارز دیجیتال بلاروس در میان آشوب‌های سیاسی قصد عزیمت به لیتوانی دارد

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که در میان ناآرامی های سیاسی در بلاروس ، برخی از شرکت های محلی مرتبط با ارزهای دیجیتال

بر اساس گزارشی که چندی پیش توسط خبرگزاری محلی TUT.BY منتشر شد، Currency.com به کارمندان مستقر در بلاروس خود پیشنهاد داده که در میان ناآرامی های فعلی ناشی از انتخابات” در ویلنیوس یک دوره استراحت داشته باشند.

جاناتان اسکوایرز (Jonathan Squires)، مدیرعامل شرکت Currency. com عنوان کرده است که این شرکت دفاتر خود را در مینسک حفظ خواهد کرد، در حالی که این جابجایی مکان داوطلبانه است. اسکوایرز خاطرنشان کرد: “ما انتظار داریم که بیشتر کارکنانی که مایل به جابجایی هستند بتوانند در آینده نزدیک این کار را انجام دهند.”

اسکوایرز همچنین اظهار داشت که کارمندان Currency.com آزاد هستند که یا در اعتراضات محلی شرکت کنند یا از شرکت در این کار خودداری کنند. با این حال، گزارش شده است که به کارمندان توصیه می شود از لباس های با مارک Currency.com یا Capital.com در محل عمومی استفاده نکنند. Capital.com زیرمجموعه Currency.com است که توسط اداره رفتار مالی انگلستان و کمیسیون بورس و اوراق بهادار قبرس قانون گذاری می شود.

همانطور که گزارش شد، تصمیم Currency.com برای انتخاب لیتوانی یک حرکت طبیعی بود، زیرا این شرکت ارتباطات زیادی در این کشور دارد. ویلنیوس نیز در حدود ۱۲۰ مایلی مینسک واقع شده است.

بلاروس میزبان تعدادی از برنامه ها و بازی های معروف جهانی مانند Viber و World of Tanks است. همانطور که پیش از این کوین تلگراف گزارش کرده بود، ناآرامی های سیاسی جاری تهدیدی برای پروژه های محلی IT و ارزهای دیجیتال است.

شرکت های فعال در زمینه فناوری به شدت تحت تأثیر قطع شدن عمده اینترنت قرار گرفتند که ظاهراً به دولت مرتبط می باشد. همانطور که گزارش شده است، ۹٫۵ میلیون نفر در بلاروس در تاریخ ۹ آگوست – روز انتخابات ریاست جمهوری که الکساندر لوکاشنکو با ۸۰ درصد آرا داوطلب انتخاب شد- به درستی به اینترنت دسترسی نداشتند.

اعتراضات پس از انتخابات مناقشه برانگیز ریاست جمهوری با رفتار وحشیانه پلیس، از جمله گزارش شکنجه و حتی کشته شدن معترضین توسط مقامات روبرو شد.

همچنین گفتنی است که در تاریخ ۲۵ آگوست، TUT.BY نیز گزارش داد که بسیاری از کارمندان مستقر در مینسک از غول اینترنتی روسی Yandex مجبور شدند پس از حمله پلیس به دفاتر این شرکت در بلاروس، به روسیه نقل مکان کنند.