video thumb

سرمایه‌گذاری وارن بافت بر روی شرکت فناوری Snowflake

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که وارن بافت و Berkshire Hathaway در شرکت فناوری Snowflake سرمایه گذاری کردند. در بلند مدت، این روند تغییر به سمت دیجیتال می تواند به سمت بیت کوین

وارن بافت و Berkshire Hathaway پیش از عرضه اولیه خود (IPO) ، در شرکت فناوری ابری Snowflake سرمایه گذاری کردند. بافت سالها به طور گسترده ای از شرکت های فناوری پرهیز کرده و سرمایه گذاری زیادی در بانک ها انجام داده است. این روند در حال تغییر است و ممکن است در طولانی مدت به نفع بیت کوین (BTC) باشد.

چرا بافت اغلب از سرمایه گذاری بر روی فناوری گریزان بوده و آیا این روند رو به تغییر است؟

بافت به دلیل فلسفه اصلی خود در زمینه سرمایه گذاری ارزش، از فناوری دور شده است. بافت دوست دارد مشاغل را بر اساس گردش پول، مزیت رقابتی و ثبات کلی ارزیابی کند. او قبلاً گفته بود:

“کلید سرمایه گذاری ارزیابی این نیست که یک صنعت چه میزان جامعه را تحت تأثیر قرار خواهد داد یا تا چه حد رشد خواهد کرد، بلکه تعیین مزیت رقابتی هر شرکت خاص و مهم تر از همه دوام این مزیت است. محصولات یا خدماتی که خندق های پایدار و گسترده ای در اطراف خود دارند، محصولاتی هستند که به سرمایه گذاران پاداش می دهند. “

بسیاری از شرکت های فن آوری با رشد سریع فاقد جریان نقدی پایدار و نرخ رشد قابل پیش بینی در بلند مدت هستند. چشم انداز بازار فناوری تا حد زیادی مکمل استراتژی و سبد دارایی سرمایه گذاری Berkshire نیست.

اما در سال های اخیر، بافت شروع به سرمایه گذاری در بازار فناوری کرده است Berkshire برکشایر ۱۱۷ میلیارد دلار سهام اپل و ۱٫۷ میلیارد دلار سهام آمازون را در اختیار دارد. هر دو شرکت تا حد زیادی سودآور بوده و در بازارهای مربوطه خود غالب هستند.

دارایی های برتر در سبد دارایی های Berkshire Hathaway. منبع: CNBC

اخیراً، بافت اقدامی بی سابقه انجام داده است. Berkshire پیش از عرضه اولیه سهام خود در یک شرکت فناوری ابری به نام Snowflake سرمایه گذاری کرد. بافت از نظر تاریخی از بازار فناوری و IPO دور بود و معامله Snowflake نشان دهنده این است که این روند رو به تغییر است.

معامله Snowflake توسط Berkshire مقایسه مستقیمی با بیت کوین یا ارزهای دیجیتال ندارد. اما این نشان می دهد که بافت شروع به بررسی دیجیتالی سازی بسیاری از صنایع بزرگ کرده است.

در ماه ژوئن، کریستوفر راسباخ (Christopher Rossbach)، مدیر ارشد سرمایه گذاری J Stern & Co عنوان کرد که Berkshire باید خود را با شرایط فعلی وفق دهد. وی گفت که Berkshire باید روی شرکت هایی متمرکز شود که در ۲۵ سال آینده ارزش قابل توجهی تولید کنند. وی در ادامه اظهار داشت:

“اگر برکشایر چشم انداز تولید ارزش قبلی خود را داشته باشد، باید با خرید این شرکت ها سازگار شود که ارزش قابل توجهی را برای ۲۵ سال آینده تولید می کنند.”

معاملات اخیر Berkshire مانند سرمایه گذاری آن در Barrick Gold و Snowflake نشان می دهد که این شرکت چشم انداز خود را بر روی رشد بلند مدت قرار داده است.

بیت کوین می تواند پیشگام دیجیتالی شدن مالی باشد

با گذشت زمان، دیجیتالی شدن گسترده بخش های اصلی به نفع روند طولانی مدت بیت کوین است زیرا بسیاری از سرمایه گذاران آن را طلای دیجیتال می دانند. کامرون وینکلووس (Cameron Winklevoss)، سرمایه گذار میلیاردر و بنیان گذار جمینی اظهار داشت:

” مقدار کل طلای بالای سطح زمین در یک استخر شنا به اندازه المپیک قرار می گیرد. کنترل، توقیف و سانسور دارایی های فیزیکی راحت تر است. بیت کوین در همه جا هست و در هیچ جا نیست، ماهیت دیجیتالی آن یکی از بزرگ ترین نقاط قوت آن است. “

عملکرد طولانی مدت بیت کوین. منبع: TradingView.com

بیت کوین از سال ۲۰۱۶ رشد چشمگیری داشته است و قیمت آن در سال ۲۰۱۷ به ۲۰ هزار دلار رسیده است.